BMW525ia Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 Jeg har et "NYTT" turbokit liggende : Passer 320/323 eller 325. Kittet inneholder: -Turbomanifold -T04 turbo ( T3/t4 ) med wastegate -Olje kitt NB: alt på bildet medfølger ikke ! Det som ikke medfølger er: intercooler, rør , slanger + div klemmer. Selges til HB! 6000?
djscream Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 ebay kit ^^ er det bolton ? er alt som jeg trenger med ? evt hva med skaffes?
conan Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Minner om a-dekk kittet det der, er i allefall den turboen, intercooler og rørkit samt manifoil jeg fikk fra han.
|Ole| Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 ebay kit ^^er det bolton ? er alt som jeg trenger med ? evt hva med skaffes? Røra måtte tilpasses, trenge ei sag/vinkelsliper. Vist du ikkje har 325 må du skaffe deg adapter til oljekjøler og oljefilter, dette må vriest å vendest litt for å få plass til oljefilteret. Ikkje bruk original oljekjøler da det er vanskli å få plass til denne, bruk en mindre en med slanger med 90graders bend ut ifra oljekjøler/filter adapteret og 90graders bend i andre enden inn til olje kjøler, lettest å tilpasse... Også må du ha en 13mm bor for å få inn olje returen enten i blokka eller bunnpanna. Du trenge og nokke varmehemmende til down pipen som du og må lage sjølv. Du må og lage fester til intercooler sjølv. Om eg ikkje husker alt så finne du ut av det
conan Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 ebay kit ^^er det bolton ? er alt som jeg trenger med ? evt hva med skaffes? Røra måtte tilpasses, trenge ei sag/vinkelsliper. Vist du ikkje har 325 må du skaffe deg adapter til oljekjøler og oljefilter, dette må vriest å vendest litt for å få plass til oljefilteret. Ikkje bruk original oljekjøler da det er vanskli å få plass til denne, bruk en mindre en med slanger med 90graders bend ut ifra oljekjøler/filter adapteret og 90graders bend i andre enden inn til olje kjøler, lettest å tilpasse... Også må du ha en 13mm bor for å få inn olje returen enten i blokka eller bunnpanna. Du trenge og nokke varmehemmende til down pipen som du og må lage sjølv. Du må og lage fester til intercooler sjølv. Om eg ikkje husker alt så finne du ut av det Og om du skal lade over 0.5 bar: større dyser (noen velger tilleggsprut, men dette er ikke optimalt), chippa hjerne som er justert etter motorens spec og større bensinpumpe. Evnt en progresiv btr, andre topplokksbolter og lambda med air/fuel ratio som viser blandinga di. Senke kompen, enten via chippen (da senkes tenninga) el mls 3.5mm pakning. Dette for og unngå tenningsbank. Har du råd- Datasprut... Da kan du mappe hele driten. Ang oljereturen trenger du ikke borre noen steder i det hele tatt. Bruk hullet på motsatt side på toppen av bunnpanne som er til ojlenivå bryteren. Men denne bør være over 13mm, jeg har 15mm. Dette for at oljen skal renne lett vekk fra turboen. Olja inn til snurra borrer du opp til 6mm på den nippelen som skrues fast på snurra. Varmeisolerende er ikke et must ved lite ladetrykk. Men ser tøft ut og er dyyrt. Kommer ikke på noe mere i farta her men belag deg på mye hodekløing på åssen i helvete dette skal gå hehe.
djscream Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 takker for bra beskrivelse ^^ prøver å gjøre ting så biligst mulig når det gjelder turbo greier, går bare for å få litt hk økning å skal kose meg med PYYYSH lyden ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå