Jonas1989 Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Har et problem! Antispinn lampa lyser konstant! Nytter ikke å trykke på knappen på dashbordet, lampa vil ikke forsvinne! Noen løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Da virker vel ikke antispinn heller da ? I så tilfelle er det mest sannsynlig en vire fra ABS/ASC servoen til gassspjeldet som er røket. Koster 95,- hos gsbilder. Brodern har nettopp fikset samme feil på sin 97' 520touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Er ABS også ute av drift? I tilfelle er det stor sjanse for at det er sensoren på eit av hjula som er kaputt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Det kan også være en ABS/ASC-sensor som er gåen. Sitter en på hvert hjul. Ta en diagnose såfremt du ikke gidder å måle deg frem til hvilken en som kan være defekt. Mener å huske man skal måle rundt 1Mohm på en ok føler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Det kan også være en ABS/ASC-sensor som er gåen. Sitter en på hvert hjul. Ta en diagnose såfremt du ikke gidder å måle deg frem til hvilken en som kan være defekt.Mener å huske man skal måle rundt 1Mohm på en ok føler. Mine er ca. 1 Kohm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 1, 2008 Share Skrevet Mars 1, 2008 Hvis antispinn lampa lyser alene uten abs lampa,er det ofte som tidligere nevnt bovden viren som styrer forspjellet (strupesjell) på insugsrøret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas1989 Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2008 Det er kun antispinnlampa alene som lyser.. ABS funker som normalt:) Da er det nok en vire fra ABS/ASC servoen til gassspjeldet som er røket? Hvor ligger den da? Det er også slik at når jeg starter bilen så lyser det ikke, men når eg har kjørt ca 1 minutt så begynner lampa å lyse:S Å da lyser det konstant helt til neste gang jeg skal kjøre .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Det er kun antispinnlampa alene som lyser.. ABS funker som normalt:)Da er det nok en vire fra ABS/ASC servoen til gassspjeldet som er røket? Hvor ligger den da? Det er også slik at når jeg starter bilen så lyser det ikke, men når eg har kjørt ca 1 minutt så begynner lampa å lyse:S Å da lyser det konstant helt til neste gang jeg skal kjøre .. Slik er det på min 520 e39 og bare at det er abs som lyser etter ca 2 min med kjøring å da funker den ikke igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå