Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte innersoltaket altså stoffet som man ser inni bilen. Jeg har demontert takluke kasseten, men har ikke funnet ut hvordan jeg skal få demontert innersoltaket. Kan noen forklare meg hvordan jeg skal få til det ?

Skrevet

Jeg har ikke fått løs selve takluka heller. men jeg har prøvd å skru løs de 4 torx skruene jeg klarer å skru løs, som er 2 av på hver siden i forkant.

Vist du vet hvordan jeg skal gjøre det så hadde det vært fint om du kunne forklare :)

Jeg bor ikke langt unna oslo.

Skrevet

Kom igjen folkens, må jo være noen her som har byttet den stoff delen? noen har vel byttet den når de har skiftet tak til svart tak f.eks ???

Skrevet

Har ikke gjort det selv, men har blitt fortalt at du må ta ned hele kassetten for å få det til uten å ødelegge.

Skrevet

Rart ingen kan svare på dette, jeg holder akkurat nå med det samme selv.

Det jeg har oppdaget så langt er at det er to utsparinger i skinneføringen på hver side, virker som om selve luka skal sveives ut igjennom disse sporene? men som sagt jeg strever litt selv.

skal gi tilbakemelding når jeg finner ut av det. Alt går med litt tålmodighet, om du allerede har løst mysteriet så gi meg tilbakemelding. :?

Skrevet

Nå skal dere høre her gutter :lol:

løft luka i opp stilling det sitter 3 eller 4 muttrer (17 mm) i bakkant av stål delen av tak luka, i tilegg så må du skru ut to torks skruer på siden i framkant av luka. Når dette er skrudd av så er det bare å løfte luka av.

Når du har fått av stål delen så kommer du til stoffdelen under, som sitter med en dunge små torx skruer.

Sleit litt før jeg fant ut dette selv 8)

Skrevet

Jeg har hele kassetten ute :D Jeg mener inne på stue bordet he he, sliter litt nå fordi venstre bakkant på luka er ute av spor? noen ide.

se bilde:

t08cxwfw2x3re0qhvpv7.jpg

vj0df7twfz77knc2cnd0.jpg

Skrevet

Hvis du nå får av "luka" så ser du vell bedre hva som har skjedd. skal være mulig å ta av stål luka nå 8) 3 17mm (kan være 19mm) muttrer i bak kant under luka og 2 torx i framkant på innsiden.

Skrevet

Vel :shock: nå får jeg ikke sveivet luka helt fram og opp i åpen stilling, så jeg når ikke mutterne, den låser seg :( virker som åpen stilling (tilt) har gått i lås på den ene siden, får se på det etter jobben i dag.

Takker for hjelp så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...