Johnny86 Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 Har et merkelig problem. Bilen går kun på 4 sylindere fant vi ut i dag, men virker som om at når motoren kommer over 3500 rpm, begynner di resterene 2 å gå som di skal. Føles også ut som om den også henger etter når jeg trykker gassen i bånn. Har byttet plugger, og prøvd med andre coiler. Skal prøve og ordne diagnose snart. Men inntil da, er det noen som kan si meg noe litt konkret hva jeg kan se etter? Skal også sies at bilen har stunder hvor alt er fint og flott. Motoren er en S50B30.
propan Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Må nok ta en diagnose,det er billigeste måten å finne feil på S motor,for delene er såpass dyre at det vil koste å bare prøve litt forskjellig. Jeg vil tippe på en av lamdaene eller lmm. Evt kontaktfeil ett sted. Sjekket dere stikkene inn på coilene?
Rogern Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Har ikke noe svar på dette men har hatt samme problem på min. også s50b30 Da jeg kjøpte min m3 virket den helt fint. Den ble parkert i påvente av karroseribytte/ombygging. den hadde stått noen mnd med oppstart av og til, men plutselig en dag da jeg starta den opp for å "vise" den frem fjusket den fælt og gikk ikke på alle som du beskriver. samme hva jeg gjorde nektet den å komme seg. dagen etter var den helt normal da jeg startet den... Det skal sies d var 4 minus da den fjusket.. takknemelig hvis du skriver hva du finner ut. kjedelig hvis bilen går som et skudd en dag å som en fiskersjark dagen etter...
Johnny86 Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Må nok ta en diagnose,det er billigeste måten å finne feil på S motor,for delene er såpass dyre at det vil koste å bare prøve litt forskjellig. Jeg vil tippe på en av lamdaene eller lmm. Evt kontaktfeil ett sted. Sjekket dere stikkene inn på coilene? Har ikke sjekket stikkene nei. Men bilen virker jo fin over et visst turtall. Svingningsdemper/veivaksel giver, lamda, og lmm. Kan dette virkelig gjøre at den ikke går på alle? Noen måte og måle seg til noe av dette? Diagnose er tatt. Kom ikke inn på styreenheten pga sansynelig brudd på en kabel i diagnosestikket. (Regnet di med da.)
Bimmerlars Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Det at man ikke får kontakt med styreenheten er ofte en indikasjon på at den er defekt. Burde ikke fått start da egentlig, men ha det i bakhodet ihvertfall
Johnny86 Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Det at man ikke får kontakt med styreenheten er ofte en indikasjon på at den er defekt. Burde ikke fått start da egentlig, men ha det i bakhodet ihvertfall Klar over dette ja etter tips av Kjetil Sømme. Men har egentlig liten tro på at den er det i og med at den har perioder hvor den er helt som den skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå