Gå til innhold

Ketschup-effekt når jeg gir gass. 97 E39 520i

Wildbill
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 97 modell E39 520i Touring. Tror den har M52 motoren? Når jeg gir gass så drar den greit, plutselig så drar den hardere, så svakere, så hardere, og sånn fortsetter det. Er ikke så veldig stor forskjell, men jeg merker det best over 3000 rpm da den ikke drar stort under det uansett. Jeg vet ikke hva denne ketshup effekten kommer av. Noen som har en ide? Den var på Inspeksjon II for ca 5000 km siden. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en 97 modell E39 520i Touring. Tror den har M52 motoren? Når jeg gir gass så drar den greit, plutselig så drar den hardere, så svakere, så hardere, og sånn fortsetter det. Er ikke så veldig stor forskjell, men jeg merker det best over 3000 rpm da den ikke drar stort under det uansett. Jeg vet ikke hva denne ketshup effekten kommer av. Noen som har en ide? Den var på Inspeksjon II for ca 5000 km siden. :?

Har du funnet feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Divine, nei.. har ikke noen penger å sette bilen på verksted for. :| Jeg merket også at intervallene mellom raskere og tregere aksellerasjon ble kortere jo høyere turtall jeg kjørte på.

Hvis det er luftmassemåleren, er det dyrt å bytte/reparere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det for gitt at det er den da, men hadde samme symptomer på 325'n jeg hadde.

Ny lambda fikset den saken.

Lå feilkode inne på den, og bilen oppførte seg slik som du beskriver stort sett hele tiden, med noen unntak.

Check engine light lyste innimellom (e36 US utgave) og da gikk bilen jevnt og bra faktisk. :o

Husker desverre ikke prisen.

Når det gjelder kam/veivaksel giver, så tror jeg du ville oppleve det som fusking de gangene en av dem svikter.

Kamaksel føleren på e39 jeg hadde fusket en og annen sjelden gang, og kunne plutselig stoppe på tomgang i ny og ne.

Dette ble fikset med ny giver. (800kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...