Dannis Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 noen som har prøvd CRC sin motor rens (flush)? tenkte jeg skulle ta en rens på motoren så kan jo i samme farten spørre her hvilken olje jeg skal bruke på m50b25 motor'n?
Olelink Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 bruker selv castrol olje på mine m50b20 og m50b25 motorer og er kjempe fornøyd, på 520i'en (m50b20) var det en del ventil tikking da jeg kjøpte den men det ble nesten helt borte da jeg skiftet olje på den til castrol (vet ikke hva forige eier brukte) jeg bruker helsyntetisk castrol. ellers har jeg også god erfaring med quaker state olje men vet ikke noe bestemt type der....
Dannis Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 min tikker en del på kald motor og etter lappen i døråpningen og forstå så er det esso olje på den. 5w-40 tror jeg
Hyggmaister Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Generelt kan jeg si at bensinstasjonoljer er dyre, men av b-kvalitet i forhold tilk for eks valvoline, castrol osv... Prøv en motorrens og bytt olje..5w-40 høres fint ut på vinteren vil vel jeg si? Hyppige oljeskift er viktig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå