Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta en liten service på bilen min snart. Så vurderer å kjøpe meg et K&N filter. Men har ikke funnet noen norske nettsider som selger inleggsfilter. Alle har konet filter(eller hva det nå enn heter:P), har sett mange til salgs på ebay. Men er ikke sikkert det lønner seg med tanke på frakt etc.

Noen som vet om noen norske sider?

Gir det merkbar effekt å skifte fra org til K&N? Og gir det grommere lyd?

Takker for svar. :D

Skrevet

jeg har k&n i bilen, effekten er ikke noe å skryte av men lyden ble søren meg fin gitt. du kan jo kjøpe konfilter bare å sette på luftmengdemåleren og montere der lufta er kaldest i motoren.

Skrevet

KN i orginalboksen er bare money wasted spør du meg. Enten kjører man konisk ellers gir man F. De er såpass dyre at jeg hadde heller lagt de pengene et annet sted i motorromet.

Viktig å vedlikeholde et KN filter ofte hvis du skal få fordeler av det.

Skrevet

Ok, takk for svar :D Men synes de blir litt "jalla" med konfilter. Leste et sted at man trengte et varmeskjold i tillegg.. :\ Får se hva som skjer.

Skrevet

Poenget er å få kaldest mulig luft inn i motorn, så et varmeskjold er et must spørr du meg, skal du ha åpent luftfilter. Hvis ikke, så tror jeg bare jeg hadde beholdt det originale filteret. Er _hvertfall_ ingen effekt å hente på f eks K&N innsats filter. Ikke lydmessig heller.

Skrevet
KN i orginalboksen er bare money wasted spør du meg. Enten kjører man konisk ellers gir man F. De er såpass dyre at jeg hadde heller lagt de pengene et annet sted i motorromet.

Viktig å vedlikeholde et KN filter ofte hvis du skal få fordeler av det.

Det der er bare tull og si!

Dessuten, du kjører en så gammel bil at den har lite elektronikk i motor-rommet. Det er flere sensorer som ikke får gjøre jobben sin om du tar vekk hele den orginale luftfilterboksen. Som kan gå utover hele bilens prestasjoner, og varighet.

Skrevet

Hvilke sensorer sikter du til som ikke vil fungere med et konisk filter?

Jeg mener enda det bare er tull med innsatsfilter. Enten så har man konisk filter med riktig plassering og vedlikeholder det bra ellers kjører man orginalfilter i boks.

Skrevet
Hvilke sensorer sikter du til som ikke vil fungere med et konisk filter?

Jeg mener enda det bare er tull med innsatsfilter. Enten så har man konisk filter med riktig plassering og vedlikeholder det bra ellers kjører man orginalfilter i boks.

Det er en sensor helt nederst på boksen, i alle fall på E36, hva den gjør er jeg ikke helt sikker på. Er ikke en lmm. Men min bil klarte ikke gire skikkelig grunnet av at denne ikke fikk måle riktig avlesning. Så jeg skiftet tilbake til orginalboksen, og kjøpte nettopp KN filter til den. Og nå går den bra igjen.

Skrevet

Jeg selger KN filter. Innsatsfilter er absolutt det beste om man ikke har et varmeskjold eller får kaldluft direkte i filteret. Kon filteret har en tendens til å suge masse varmluft hvis ikke og da får du faktisk nedsatt effekt. Å montere filteret lengre ned i fangeren er ikke bare lurt. Man kan risikere å få masse vann i filteret og inn i motoren.

Luftveiene inn til panelfilteret er ofte veldig velfungerende så jeg vil heller anbefale panelfilter. Man vinner ikke noe særlig på filteret om man ikke har en turbo eller kompressor matet motor uansett. Er kun for lydens skyld at man bytter til KN filter egentlig.

Skrevet

skjønner ikke vitsen med KN filter i det hele tatt, ikke får du mere effekt, du får en bråkete motor lyd og du tar livet av lmm.. :?

Er det for lyden sin del, ville jeg heller lagt pengene i et skikkelig effekt-anlegg. feks eisenmann eller supersprint.. 8)

Skrevet

hadde såkalt "sportsluft filter" som det ble kalt i gamle dager, ikke akkurat noe annet en sportslig utseende.

skal du ha effekt for den samme prisen ville jeg tatt og kjøpt rør deler på biltema og laget et eff anl da får du lyd " masse" om du vil, og et noe bedre båndrag.

litt mere tid men lik pris :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...