Deadsent Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Skal ta en liten service på bilen min snart. Så vurderer å kjøpe meg et K&N filter. Men har ikke funnet noen norske nettsider som selger inleggsfilter. Alle har konet filter(eller hva det nå enn heter:P), har sett mange til salgs på ebay. Men er ikke sikkert det lønner seg med tanke på frakt etc. Noen som vet om noen norske sider? Gir det merkbar effekt å skifte fra org til K&N? Og gir det grommere lyd? Takker for svar.
crizi Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 jeg har k&n i bilen, effekten er ikke noe å skryte av men lyden ble søren meg fin gitt. du kan jo kjøpe konfilter bare å sette på luftmengdemåleren og montere der lufta er kaldest i motoren.
Impreza RX Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Kollevold Rally imp er størst på KN Kitt. Ga ca 1200.- for mitt. www.kollevold.no
Oderschvank Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 garviks autospar har sånn K&N filter du legger i original boksen, men anbefaler konisk filter for lyden sin skyld:) www.autospar.no
oddis Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 KN i orginalboksen er bare money wasted spør du meg. Enten kjører man konisk ellers gir man F. De er såpass dyre at jeg hadde heller lagt de pengene et annet sted i motorromet. Viktig å vedlikeholde et KN filter ofte hvis du skal få fordeler av det.
maurtin Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Nåja, jeg har innstatsfilter og det lager denne innsugslyden, men ikke like "bråkete" som konfilter
Deadsent Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Ok, takk for svar Men synes de blir litt "jalla" med konfilter. Leste et sted at man trengte et varmeskjold i tillegg.. :\ Får se hva som skjer.
-Anders- Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Poenget er å få kaldest mulig luft inn i motorn, så et varmeskjold er et must spørr du meg, skal du ha åpent luftfilter. Hvis ikke, så tror jeg bare jeg hadde beholdt det originale filteret. Er _hvertfall_ ingen effekt å hente på f eks K&N innsats filter. Ikke lydmessig heller.
Mafia Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 KN i orginalboksen er bare money wasted spør du meg. Enten kjører man konisk ellers gir man F. De er såpass dyre at jeg hadde heller lagt de pengene et annet sted i motorromet. Viktig å vedlikeholde et KN filter ofte hvis du skal få fordeler av det. Det der er bare tull og si! Dessuten, du kjører en så gammel bil at den har lite elektronikk i motor-rommet. Det er flere sensorer som ikke får gjøre jobben sin om du tar vekk hele den orginale luftfilterboksen. Som kan gå utover hele bilens prestasjoner, og varighet.
oddis Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Hvilke sensorer sikter du til som ikke vil fungere med et konisk filter? Jeg mener enda det bare er tull med innsatsfilter. Enten så har man konisk filter med riktig plassering og vedlikeholder det bra ellers kjører man orginalfilter i boks.
Mafia Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Hvilke sensorer sikter du til som ikke vil fungere med et konisk filter? Jeg mener enda det bare er tull med innsatsfilter. Enten så har man konisk filter med riktig plassering og vedlikeholder det bra ellers kjører man orginalfilter i boks. Det er en sensor helt nederst på boksen, i alle fall på E36, hva den gjør er jeg ikke helt sikker på. Er ikke en lmm. Men min bil klarte ikke gire skikkelig grunnet av at denne ikke fikk måle riktig avlesning. Så jeg skiftet tilbake til orginalboksen, og kjøpte nettopp KN filter til den. Og nå går den bra igjen.
Thunder Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Jeg selger KN filter. Innsatsfilter er absolutt det beste om man ikke har et varmeskjold eller får kaldluft direkte i filteret. Kon filteret har en tendens til å suge masse varmluft hvis ikke og da får du faktisk nedsatt effekt. Å montere filteret lengre ned i fangeren er ikke bare lurt. Man kan risikere å få masse vann i filteret og inn i motoren. Luftveiene inn til panelfilteret er ofte veldig velfungerende så jeg vil heller anbefale panelfilter. Man vinner ikke noe særlig på filteret om man ikke har en turbo eller kompressor matet motor uansett. Er kun for lydens skyld at man bytter til KN filter egentlig.
Pauls1 Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 skjønner ikke vitsen med KN filter i det hele tatt, ikke får du mere effekt, du får en bråkete motor lyd og du tar livet av lmm.. Er det for lyden sin del, ville jeg heller lagt pengene i et skikkelig effekt-anlegg. feks eisenmann eller supersprint..
gaupen Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 hadde såkalt "sportsluft filter" som det ble kalt i gamle dager, ikke akkurat noe annet en sportslig utseende. skal du ha effekt for den samme prisen ville jeg tatt og kjøpt rør deler på biltema og laget et eff anl da får du lyd " masse" om du vil, og et noe bedre båndrag. litt mere tid men lik pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå