|_BMW_| Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Hei! Bilen min står på verksted nå fordi det var dårlig TV signaler, fikk da vite at jeg måtte bytte antenneforsterkeren. Det skulle komme på ca 3500 kroner ink. arbeid. Bilen min er ikke fylt tre år enda og er importert fra Tyskland. Kan dette gå på garrantien? På forhånd takk for svar
Tommy Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Du får nok ikke dette på garanti, ettersom garanti tiden er 2 år, å siden bilen er importert, så bortfaller reklamasjonsretten.
02 Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Hei Vet at det i de siste år har blitt noen innskjerpinger i følge Norsk kjøpslov. Den sier at noe som jeg tolker på følgende : ting som er ment å vare i mer en 5 år, har man 5 års garanti på at skal virke i fra produsent" Dette vet alle som driver med salg av varer og tjenester om, også i bilbransjen. Sjekk opp i lovtekst, eller si at du revferer til norsk kjøpslov - hvis de kan den, så kan de forklare deg hvorfor du ikke garantien dekkes. Spiller ingen rolle om bilen evt. skulle være "brukt imp", bilen er neppe produsert i Norge.
Bonden Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 BMW tyskland gir 2 års fabrikks garanti på nye biler og BMW Norge gir ett år ekstra for biler solgt nye her i landet ,forhandlern som selger bilen må følge kjøpsloven og gi 5 års reklamasjonsrett fra bilen blir solgt fra dem. Dette gir deg som kjøper i prinsipp 5 års (garanti) hvis bilen er solgt ny i Norge Hvis bilen kjøpes brukt importert har sikkert tyskland en lignende kjøpslov men den må jo brukes over for dem du har kjøpt bilen av der nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå