Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er det som begynner å bli slitt når det kommer skrape lyder når jeg gir gass!? lyden kommer bakfra, akkurat som det er noe driv-verk som raper over. Har en 318is 92 mod.

Skrevet

Er det vibrasjon i bilen?

Skrapelyder kommer ofte fra girkasse/diff. Klonkelyder kommer ofte fra mellomaksel og løse fester i bakstillinga, ofte ifrb. med rustangrep.

Jekker du opp bilen din og flekser litt på saker og ting ser du nok fort hva problemet er.

Skrevet
Er det vibrasjon i bilen?

Skrapelyder kommer ofte fra girkasse/diff. Klonkelyder kommer ofte fra mellomaksel og løse fester i bakstillinga, ofte ifrb. med rustangrep.

Jekker du opp bilen din og flekser litt på saker og ting ser du nok fort hva problemet er.

det er ikke vibrasjoner når jeg kjører vanlig. men når jeg gir gass og den rape lyden kommer vibrer bilen litt. det er ikke hardy skiven hvis du tenkte på den, den har jeg skifta får ikke så lenge siden. skal løfte bilen på bukken på fredag, så da får man vel se hva som er feilen.

Skrevet

Kommer bilen når du bremser også?

Sett bilen på en flat plass.. Sett på håndbrekket og gyng den litt forsiktig frem og tilbake på første gir ved å slippe kløtsjen forsiktig ut og trykke den inn igjen..

Kommer lyden da?

Evt.. Om du spenner i bakdekket helt i bakkant.. kommer det klunkelyd da?

Skrevet
Kommer bilen når du bremser også?

Sett bilen på en flat plass.. Sett på håndbrekket og gyng den litt forsiktig frem og tilbake på første gir ved å slippe kløtsjen forsiktig ut og trykke den inn igjen..

Kommer lyden da?

Evt.. Om du spenner i bakdekket helt i bakkant.. kommer det klunkelyd da?

kommer ikke noe når jeg bremser.

mja det kom en "klunk" lyd når jeg holdt håndbrekket oppe og gynget bilen fram å tilbake.

Skrevet

Det pleier hovesaklig å være 3 former for klunkelyder baki.

1. Yttre bærearmsforing. Klunkelyd når du sparker i bakkant av bakdekket...

2. Innfestinga til dempern. Klunkelyd når du gynger bilen opp og ned bak..

3. Klikke/Skrapelyd. Når du gir gass, noen gangen også når du bremser om skaden er stor. "Klikker" når du gynger bilen frem og tilbake på 1. gir med håndbrekket på.. Be en person kikke under bilen når du gynger den frem og tilbake.. Om kardangen vrir seg mye, er det helt sikkert innfestinga til Traversen.. Her blir det lett karosseribrudd, og dette krever en større sveisejobb.. Alt må ned, og infesstinga må sveises, forsterkninger legges på (originale forsterkninger finnes), også bør traversforinger byttes..

Skrevet
Det pleier hovesaklig å være 3 former for klunkelyder baki.

1. Yttre bærearmsforing. Klunkelyd når du sparker i bakkant av bakdekket...

2. Innfestinga til dempern. Klunkelyd når du gynger bilen opp og ned bak..

3. Klikke/Skrapelyd. Når du gir gass, noen gangen også når du bremser om skaden er stor. "Klikker" når du gynger bilen frem og tilbake på 1. gir med håndbrekket på.. Be en person kikke under bilen når du gynger den frem og tilbake.. Om kardangen vrir seg mye, er det helt sikkert innfestinga til Traversen.. Her blir det lett karosseribrudd, og dette krever en større sveisejobb.. Alt må ned, og infesstinga må sveises, forsterkninger legges på (originale forsterkninger finnes), også bør traversforinger byttes..

trur nesten det er nr 3. skal sjekke imorn om kardangen vrir seg. åsså skal jeg enda heise bilen på bukken på fredag. høres ut som det kan bli dyrt det her. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...