Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Posta litt om dette tidligere, men har vært så opptatt at jeg har ikke rukket gjøre noe med det.

318iM43'en min lekker litt olje, men det hadde pågått en stund før jeg oppdaget det så det er umulig å se hvor det kommer fra. Fikk en kjapp og gratis titt hos mekaniker som mener det mest sannsynlig er oljefilterhuset som sliter, og skulle derfor gjerne ha fått vasket motoren litt for å kunne se hvor det dukker opp fersk olje.

Er det bare å gå litt til verks med vann og klut og forsøke tørke bort her og der, eller er det noen gunstig og lett måte å få vaska hele motorromet? Kan jo ikke spyle ned heller med tanke på elektronikk og annet der inne som ikke blir så glad for det.

Sikkert teite spørsmål, men man taper ingeting på å forhøre seg med dere som har litt mere erfaring med "mekk" enn meg :)

Skrevet

Oljesøl (/rester) er greit å få bort med diesel. Bare å pensle litt bortpå, veldig effektivt. Tørke av med twist/klut whatever. Deretter kan du dra over et lag med avfetting.

Skrevet

Er ikke no problem å spyle i motorrommet, selv med høytrykkspyler, men du trenger jo ikke akkurat å prøve å spyle så mye på sikringsboksen, coil osv. kan jo også nevne at mange verksteder gjør det med høytrykkspyler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...