Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

igår hørte jeg en lyd når jeg kjørte over en fartshomp med full lastet bil, da jeg kom hjem såg jeg under hjulbuen bak på høyre side. det var alså plast dekselet over bensin røret som var løst.

men, det er og en liten plast tank under det dekselet, og jeg har ikke peiling hva den brukes til, og den var såvidt jeg kan se tom.

ps: dette er en e30 cab. noen som vet hva den tanken er god for ? :oops:

Skrevet

Det er ekspansjonstanken til bensintanken, og den skal helst være tom. Det har sannsynligvis rusta bort noen festeskruer til det dekselet. Med det samme du har det av, skulle du ha sjekka rundt festeskruene på denne tanken. De er spesielt utsatt for rustangrep. En annen ting som lønner seg å gjøre i det hjulhuset på E30, er å skru av dekselet (6 plastmuttere)som ligger utenpå bensinslangene og gjøre reint under. Dette er også et sted E30'n ruster. Her samler det seg masse sand og fuktighet samtidig som slangene gnisser hull i lakken. Til slutt blir det hull inn til bagasjerommet.

Skrevet

ja er kun et feste ijen på dekselet, så jeg må finne på noe lurt der. btw festene på tanken er også rustet bort, så den henger laust inni der :(

men takk for all hjelpen :)

Skrevet

finnes noe fint kalt tec7 eller superfix bare å kline på en del med det oppi der og dytte på plass tanken og holde den der en stund så sitter den der i lang lang tid. så lett kan det problemet løses

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...