Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg slit med ein 320D E46 der ryggesensorene ikkje virker. Det tikker i sensorene, men eg får ikkje lyd varsel. I tillegg til dette virker ikkje opning av bakluke. Virker ikkje som verken sentrallås eller opning av bakluka fungerer. Eg får opna glasluka ved hjelp av fjernbetjening på nøkkel. Ledninger ved hengsler ser ok ut. Noken som har vore borti lignande??

Skrevet

Samme problem som du har med luka bak skjedde nylig på min E46 touring også, har ikke rukket å forsøke diagnosere det enda dog.

Skrevet

Det med bakluka er magnetlåsen på glasset på bakluka som ikke funker.... hadde det samme problemet på min e46 320d touring oxo, men der spratt oxo baklukeglasset opp titt og ofte... :-P så det jeg mått gjøre var å bytte den magnetkontakten :-)

Skrevet

Eg og har et lignende problem med bakluke glasset. det driver å åpner seg nett når det passer seg. tilogmed når eg kjører. eneste som hjelper for at det ikke skal åpne seg er å låse hele bilen. kan dette ha med den magnetkontakten å gjøre? åååhh all den elektronikken :?

Skrevet

På ein e46 eg hadde tidligere skjedde det samme. Vanlig problem på disse bilene. Ofte microbryteren på luka som er defekt, eller evt. brudd på ledninger i hengsle..

Skrevet

kan være EN sensor bak som er gåen, det er vist nok til at det hele ikke funker..

Til meg sa det '' piiiiip'' akkurat da jeg satte den i revers så ble det stille..

Viste seg at det var kun en sensor som måtte byttes..

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg hadde samme problem med min bakluke i fjor vinter. Tenkte det var pussig at problemet var der bare når det var kaldt ute.

Grunnen til det, var at fjæren som skulle retunere mikrobryter var gammel og svak. Og pga frost så gikk ikke denne tilbake.

Bryteren var antageligvis aktiv og derfor åpnet ikke luken. Mens når jeg forsøkte å åpne med hjelp av fjernkontrollen så virket det utmerket.....

Jeg lå en gammel gummi dings bak der som fjæren sitter. Dette fungerer glimrende som fjær. Litt tilpassing med kniv i forhold til størreltsen på gummidingsen, så gikk det fint:)

Når det gjelder ryggesensor så har jeg egentlig ikke løsning. Men kan nå dele min erfaring. Konstant piping i det jeg satt bilen i revers, defekt sensor tenkte jeg ettersom en av sensorene ikke tikket når jeg dekket denne til. Men nei!!! 800kroner fattigere og jævlig skitten på hendene etter å ha skiftet denne virket fremdeles ikke systemet....

Leverte bilen tilslutt inn på Jæger. Etter et par besøk der oppe, etter å måtte ta fri fra jobben for å levere inn bilen fant de ut at det var brudd i kabelen til den sensoren jeg hadde byttet. De skiftet selvsagt hele ledningsnettet til sensorene bak og ville ha meg til å betale for dette sammen med ett par extra sensorer de påstod var defekt. (kjeltringer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Betalte ikke så mye for dette da de selv hadde demontert bakfangeren i forbinnelse med skade og lakkering på denne. Ledningen var antagelig komt i klem og gnisset i stykker :)

Håper du løser saken! Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...