Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er sikkert er at de sene modellene av e36 er vesentlig bedre enn de tidlige. Så lenge den er ok tatt vare på til nå skulle den vare en stund ennå. Det du bør være obs på med slik kmstand er utslitte understellsdeler og drivverksdeler som nødvendigvis ikke er enkle å bytte selv uten erfaring og som koster en del på verksted. Foringer, hardyskive, drivmansjetter etc. Har du plass og kunnskap er dette greit å bytte, men vil koste litt på verksted. Er slikt ikke i orden vil ikke bilen føles som den skal og du vil heller ikke komme gjennom pkk. Ellers virka jo prisen grei så lenge bilen er hel og i ok stand.

Skrevet

Hei.

Kjøpte en 1997-modell 323iT som hadde gått 160 000 km i januar, så kan jo nevne det jeg har erfart så langt:

Fjæringen bak virker noe slapp.

En del slitte foringer i understellet.

Noe slakk i mellomakslingen.

Kupévifta/klimaanlegget oppfører seg til tider merkelig, men har ikke funnet ut hvorfor ennå.

Rust i hjulbuer og på dørene var det også litt av.

Komfortmessig har jeg byttet ut setene, de som sitter i originalt er ikke mange hakk bedre enn sponplater å sitte på i lengden.

Dette var mest negativt, men er veldig fornøyd med kjøpet totalt sett.

Lykke til :)

Skrevet

Rust på bakluke, skjermbuer og dører er vanlig på disse. Har også litt problemer med trege døråpnere på min, men det er vell et smøringsproblem. Ellers er jeg fornøyd med min. Har stort sett samme bil utenom motor, el-vinduer og klima.

Skrevet

Følger med litt overflaterust på kjøpet ja, nede på dører og bakluke. Men det overlever jeg nok. Slikt som en kan ta når det blir tørt i været, eller en får lånt seg en garasje noen dager. Takker for tilbakemeldingene :)

Skrevet

Har en lik bil, men 96 modell, riktignok uten aircon. Må si jeg er godt fornøyd med min, har nettopp runda 165 000. Ga 50 000 for den i november. Gikk gjennom PKK hos biltilsynet for to uker siden uten anmerkninger. Ellers ligger forbruket på 0,9 i byen, og 0,66 på landevei. Det jeg savner er sportsseter, og litt mere elektrisk utstyr. Ellers er jeg kjempefornøyd og har hatt flere langturer der jeg bare sitter og koser meg. Har selvfølgelig litt rust på bakluka, denne skal tas til sommeren. Somt nevnt over her, er fjæringa bak litt myk, selv om det er nye dempere og fjærer på den. Tror jeg skal over på noen litt stivere etterhvert. Men som rimelig familiebil er den alle tiders! Bra med flere E36 touring her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...