Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å kjikker litt på e38. Blir da diesel.

Men folk sier att dette ikke er noe å ha i det hele tatt.

Dyre deler, som jeg å vil tru skal stemme. Men også her får man brukte deler fra huggeri.

Er dette idioti å kjøpe med tanke på ting som kan skje ? dyre reprasjoener?

Men har også hørt at dette er BMW's mest driftsikre biler.?

Skrevet

Kan nok stemme at det er litt dyrere deler enn til toyota yaris, men så får du en skikkelig bil isteden for en blekkboks med strekkmotor. Har pratet med andre som har slik bil og er veldig fornøyd. Jeg har aldri kjørt en slik, men det sies at det er meget god kjørekomfort og gode biler. Tror ikke du blir skuffet om du får tak i et pent eksemplar som har fulgt servicer og ikke har gått så altfor langt. Lykke til med kjøp!

Skrevet

Synes ikke dette er idioti.

Har hatt min E38 i 2 år og ca 55000 km med en deffekt cd spiller som eneste feil. Har på eget initiativ skiftet en del deler i understellet siden bilen har gått ca 210' km. Disse delene har jeg kjøpt hos feks Koed eller GS alt etter hvor jeg finner de billigst. Har ikkke betalt så mye mer enn for hva jeg har gitt for deler til E39 530d.

Eneste grunnen til at jeg kommer til å selge min 730d i nærmeste fremtid er at jeg trenger touring og vil gå over til 530d.

E38 er godt sammenskrudd og godt støydempet med mye standardutstyr.

Anbefaler 7 serien på det varmeste.

Skrevet

Seff er en 7-er litt dyrere i drift og vedlikehold enn en liten 3-er..

Selv har jeg veldig sansen for store og komfortable biler.. 7-erene er jo rimelige på bruktmarkedet.. Finn et eksemplar med dokumentert historie og evt. med tilstandsrapp./NAF-test.

Skrevet
Seff er en 7-er litt dyrere i drift og vedlikehold enn en liten 3-er..

Selv har jeg veldig sansen for store og komfortable biler.. 7-erene er jo rimelige på bruktmarkedet.. Finn et eksemplar med dokumentert historie og evt. med tilstandsrapp./NAF-test.

Helt enig! Men det er og verdt å si, at selv om delene på en 7'er er dyrere enn andre BMWer. Så er det betydlig mindre som går i stykker, pluss du har en komfortabel bil som kan kjøre noe svinsk fort.

Men det er også verdt å vite, at om noe går galt med en 7'er, er det ikke alltid like lett å fikse det selv. Pga. det er mye avansert på disse bilene.

F.eks. støtdemperene. Noe som vanligvis er rimelig enkelt.

Skrevet

kan like gjerne slenge meg på denne tråden da jeg har vurdert disse en stund

er veldig lysten på en 7 serie til våren, føler man får veldig mye bil for pengene, vertfall om man ser på hva di kostet nye..og evt hvilken 3serie man kan få for 200000.- :roll:

har kjørt en 750 2000mod og fulgt "forfallet" av den i løpet av 70000km med ungdomskjøring.

diffene på disse bilene, er disse underdimensjonerte? lsd til e30 er jo større. el justerbare dempere koster jo skjorta om dem ryker.

7 serien har vel alltid vert den bilen di har stappa mest mulig utstyr i, vert tidlig ute før andre bil merker osv, er vel tilsvarende mer som kan ryke og skape masse EL feil. eller er jeg helt på tur nå?

men om man kjøper en velholdt strøken bil med voksne eiere, og vedlikeholder jevnlig, bør det vel gå noen lunde bra?

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

dette er to av bilene jeg har sett på.

Skrevet

Beklager å måtte si det, men den ene er solgt.

Lite tips, finn en i tyskland som har gass+bensin. Da har du en bil som ikke koster så mye og kjøre heller... Men da må du være forsiktig før du faktisk kjøper noe. Og bruk kalkulatoren for tolling av bilen, og lær og bruke den skikkelig, ellers får du nesten dobbel pris på fortolling.

Gass= 4.5,- literen. (ca.)

Så om du kjører på 2.0liter på milen, så er det alikevel billigere enn de fleste andre biler.

Skrevet
Beklager å måtte si det, men den ene er solgt.

Lite tips, finn en i tyskland som har gass+bensin. Da har du en bil som ikke koster så mye og kjøre heller... Men da må du være forsiktig før du faktisk kjøper noe. Og bruk kalkulatoren for tolling av bilen, og lær og bruke den skikkelig, ellers får du nesten dobbel pris på fortolling.

Gass= 4.5,- literen. (ca.)

Så om du kjører på 2.0liter på milen, så er det alikevel billigere enn de fleste andre biler.

er fullstendig klar over at den ene er solgt :wink:

blir noen måneder til jeg evt skal handle uansett.. var bare eksempler på hva jeg så for meg.

disse bilene må da gå for under 2l på mila? vertfall gjør 750'en vi har farta mye rundt i det med normal kjøring. så lite jeg kjører i året betyr det ikke så mye uansett.

kjekt om noen som har\har hatt kunne uttale seg om forbruk og div.

Skrevet

2liter var bare et ekstremt eksempel for å vise at selv da er det billigere med gass.

Min far sin 735il bruker 1.7liter på milen, men det er en e32.

Skrevet
2liter var bare et ekstremt eksempel for å vise at selv da er det billigere med gass.

Min far sin 735il bruker 1.7liter på milen, men det er en e32.

hørtes mye ut... er jo kjent for å være tørste di dere.. tipper 740 og nedover er oppgitt til mindre enn det. hadde vert morro å sett hva di var oppgitt til orginalt di forskjellige

Skrevet

for å si det sånn så vil folk som ikkje er billinteressert eller liker bmw alltid si at det er idioti å kjøpe en sånn bil..

Det e jo ikkje akuratt "fornuftig" bil å kjøpe i forhold til japseblekk med puslete 1.4 hybrid et eller annet..

Men må man tenke fornuftig hele tiden?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...