Gå til innhold

Vorsteiner carbon-deler - dårlig finish etter kort bruk

tinnsoldaten
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et vorsteiner panser for å skille bilen litt ut blandt direktører og advokater , skulle egentlig bare ha panseret i plast med carbon lufteventiler.

Men fikk hele toppsiden i carbon sammen med ventilene , helt greit , men synd siden panseret skal lakkers i bilens farge , utenom ventilene.

Etter lakking var jeg nedom og sjekket , et par støv merker og et lite krater pga hull i epoxyen etter carbonstøpen , kunne sikkert vært fylt i før lakkering mener no eg. Men ellers så panseret rått ut.

Etter en dag var jeg oppe hos min svoger og han bemerket ugjevnheter i panseret , ved siden av domen og på selve domen. se bildet pkt 1 og 2.

Vasket bilen samme dag og da kunne eg se carbonmønsteret under lakken.

De som har lakkjobben har satt seg enig i å lakke på nytt , denne gangen først med grunning og deretter farge og klarlakk.

Men mitt inntrykk er at disse carbonpanserene burde vært stress testet før de ble utlevert , for det virker som ujevnhetene har oppstått etter montering/bruk.

Lakkerings biten er for så vidt helt avklart , men vorsteiner er ikke helt av kroken enda.

INNSPILL JA TAKK

Poster noen flere bilder når den er helt ferdig.

h3lk1o6gs8zczzdv014n.jpg

72fv0z86b7vkk7qw01pq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble vist nok lakket i lakkboks og brukt varme i lakkboksen til å tørke den lakket og hentet samme dag.

Så greit ut i lakkboksen.

På slutten av dagen etter montering så var det 2-3 tydelige områder som så ut til rett og slett ikke være gjevne.

Dag to etter å ha spylt av panseret så oppdaget eg at eg kunne se mønsteret gjennom lakken.

Ansvarlig for lakkbutikken sa at de skulle grunne og hive ny lakk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man mønsteret klart gjennom lakken , er slik på begge sider.

Ikke så lett å se bulken i panseret , men når en står på siden så ser det ut som den er bulket innenfra.

Men nå blir den levert når eg reiser offshore .

Fått på svarte nyrer , venter bare på de nye emblemene , i ekte carbon!

De så ut til å ha en riktig fin finish så det blir spennende

Noen som har noen å anbefale til soting av vinduene i Bergen?

Har lyst å sote alle vinduene untatt frontruten , sidevinduene fremme så mye som mulig og litt til uten at onkel babu klikker i vinkel.

g2v8gsbbgpqdzmftvv7y.jpg

nz2d3jkcxnym7ljiwmgm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...