Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du har ikke noe 0-100 tider eller lignende på bilen? Må gå ganske greit, så lenge en E30 er 150-200kg lettere en E36 M3! Har du no peiling på vektfordelinga eller totalvekt på bilen forresten?

Skrevet

totalvekta lå vel på ca 1100 når dere veide den gjorde den ikke det a trond? jeg kan skrive under på at 0-100 går temmelig raskt på denna bilen da det sitter en ganske høy utveksling på den. 3.64 var det trur jeg. trond svarer bedre på detta han.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

Se her var det nye innlegg også ja, har ikke fått noen mail på det så tok litt tid får jeg oppdaget det gitt :)

Må pøse på med bilder, stå på videre!

Har ikke så mye fler bilder nå, må bli flinkere til å ta bilder. Driver med rust arbeid i innerskjermen nå og det er jo ikke så veldig spennende å se egentlig. Lover at det skal komme fler snart :)

Du har ikke noe 0-100 tider eller lignende på bilen? Må gå ganske greit, så lenge en E30 er 150-200kg lettere en E36 M3! Har du no peiling på vektfordelinga eller totalvekt på bilen forresten?

Har ikke tatt noen tider nei, men den er ganske kjapp. Stemmer som torbjørn sier at det sitter en 3,64 diff på den. Til sammenlikning har vel e36 M3 3,15 eller 3,25 litt avhengig. Litt slitsom langs motorvei men helt greit å følge e46 M3 på langsiden på rudskogen :)

Ble ikke akkurat noen vitenskapelig vektmåling på biltilsynet da vekta legger seg på nærmeste 50kg. Den havna på 1100kg, så da ligger den mellom 1100 og 1150 et sted. Kjørte halve bilen oppå og regna på det, tror jeg fikk det til å bli 52/48 i vektfordeling omtrent. Men det er som sagt ikke noe sikre tall da.

EDIT: Ble litt feil med vektfordelinga der. Skulle vært 55/45. Ikke akkurat noen e30 M3 :)

Hilsen Trond

Skrevet

Har tatt bilder av innerkjermen i dag da. Når den er kalr er jeg stort sett ferdig med det som er av rustsveising på bilen. Da er det bare den lakkrusta som er utvendig å krangle med, det tror jeg skal gå helt greit. Er så kjipt med rustsveising så det blir godt å komme seg tilbake til god gammeldags skruing igjen :)

Ny og gammel innerskjerm. Noen som ser noen likheter?

4r864anyvwtjfojdqg35.jpg

Sånn ble det seende ut oppi der etter en liten opprensk:

2m3wqxcwd17vfefp2j5g.jpg

o5gcusba9slrj6kmo08l.jpg

qxlij05ck77mnnwbnxi2.jpg

ax2slgcoend8jswdee26.jpg

Også et bilde av e23'n min som Ole etterlyste for en stund siden. Er desverre litt rust på den også så den havner inn i garasjen når e30'n blir klar. Gleder meg til å prøve denne bilen etter litt nye foringer og bremserør.

ba1c1me4i994jdcl2izx.jpg

Hilsen Trond

Skrevet
Der var den Trond :)

Fikk felgene idag da ,kunne ikke dy meg så jeg prøvde de på :)

De var 8,5 17 ET 13 ble 8 mm utenfor skjermbue .

Må vel enten valse eller frese ? hmm

lumdbm09romqh72e5uyp.jpg

Hey gratulerer!! Det ble grisetøft! Blir 205/40-17 på dissa heller? Er bare å få laga seg ei valse og klemt ut hjulbuene da :) Fant ikke den bygge-tegninga jeg, den må ligge på den krasja pc'n. Men går vel ann å lage noe på fri hånd også :)

Helsningar från Trond

• 1 month later...
Skrevet

Hej alle ihopa!

Nå er det jaggu lenge siden det har skjedd noe i denne tråden gitt. Det har heldigvis skjedd litt mer med bilen. Selvsagt har alt blitt gjort i siste liten sånn som det skal gjøres. Bilen havna ned på egene hjul i kveld og motor'n starta etter litt tjuvkobling av tankpumpa for å få fylt opp catchtanken jeg har satt inn. Var skikkelig trivelig å høre den gå igjen og i morra blir det en liten prøvetur.

Ja det var jo liksom tanken at den skulle få et støk lakk da, men det blir ikke tid til det tydeligvis så det får komme senere. Nå skal det kjøres :D

Et lite stemnings bilde fra rett før jeg sa godnatt til den :wink:

x8x3c6131ehqe7cbvr1a.jpg

Skrevet

Hej! Jättekul bil! :D

Men labert med updates du hadde her ja.. må slenge opp noen bilder da! Har lyst til å se hvordan den catchtanken din ble. Fant du noen gummiknotter mein freund?

Auf wiedersehen!

-Marius

Skrevet
Hej! Jättekul bil! :D

Men labert med updates du hadde her ja.. må slenge opp noen bilder da! Har lyst til å se hvordan den catchtanken din ble. Fant du noen gummiknotter mein freund?

Auf wiedersehen!

-Marius

Neimen har ikke 'n Marius forvilla seg inn hit også? Det var da trivelig! Anngående det med bilder så har jeg ikke fått tatt så mange nå heller, er liksom flink til å glemme det. Tenkte jeg skulle ta noen av selve bilen i morra for å få bilder av det jeg faktisk har gjort med den.

Var på Rudskogen i kveld da, men gleden over første banetreffet ble ikke fullt så stor som først planlagt. Hadde store problemer med bensintilførselen. Ekke det littegrann ironisk, det jeg prøvde forbedre ble bare håpløst? Brukte den orginal tankpumpa til å fylle catchtanken og en annen pumpe som tok signalene fra fra tankpumpa til å styre den. Det funka dårlig! Kom rundt langsvingen og fullt pådrag på 3 gir så ble det slutt på bensina, måtte trille og vente nesten over hele sletta før den kom seg igjen. Prøvde så å koble tankpumpa så den gikk konstant og det hjalp heller ikke. Så kobla jeg begge pumpene rett på bateriet så dem gikk konstant når sikringa ble satt i. Da funka fint i 3 runder eller noe sånt så begynte faenskapen igjen. Å ska en stakkar gjøra da? :) Er litt irriterende men er jo nesten alltid sånn på første treffet på sommer'n da. Det er liksom trøsten nå.

Klarte å ta bilder når jeg var klar til å reise i dag da. Måtte få med hele skyssen her. Foran ser dere trekkvogna som min pappa er den stolte eier av. Bilen blir på bygda kalt "Spøkelses-bilen", skjønner ikke hvorfor det :wink: Jeg pleier bare å kalle den "Fars SUV" :)

vuwyo7ectld65i3stjep.jpg

316 nyter sol og friskluft for første gang på flere måneder.

gcmxfgzp8vm5s67gb6d2.jpg

Hilsen Trond

Skrevet
Hvordan har du lagt opp alle slanger inn og ut av catchtanken?

Du fylte selvfølgelig opp catchtanken først?

Hei

Fra tankpumpa til catchtanken.

Fra hovedpumpe til motor.

Retur fra motor inn på catchtank.

Retur på toppen av catchtank tilbake til orginal retur på bensintanken.

Tvangskjørte tankpumpa i et par minutter før jeg starta opp, så den skulle være full den.

Sitter å å grubler litt nå og kom på at jeg har kutta ut kullfiltrert i motorrommet og plugga slangen fra ekspansjonskammeret oppe i innerskjermen. Sånn var det i fjor også, men da haddde jeg hull i påfyllingsrøret så den fikk luft der. Lurer rett og slett på om jeg har knota det til så det blir vaccum på tanken, det virker jo ikke spesielt smart.

Hilsen Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...