Gå til innhold

E46 M3 instrumentpanel til E46 328! HJELP!

Alex88
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
ser ut til at du sitter med begge bilene.... kan du ikke bare bytte over å teste?Det verste som kan skje er vel bare at det ikke fungerer og no feilkoder som dukker opp..?

Hmm... hørt at det er kodet, at det ikke fungerer. Hørt at det går an men da må det være helt nytt. Å gidder ikke å bruke ca. 5000 kr på et instrumentpanel som ikke fungerer. Derfor lurte på om noen her inne har gjort det før :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er endel på e46fanatics som har gjort dette.

Det skal virke, bortsett fra oljetemperatur og lysene i turtelleren.

Samt at man får et gult lys som skal indikere at noe ikke stemmer med kilometerstand som de ikke får vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er endel på e46fanatics som har gjort dette.

Det skal virke, bortsett fra oljetemperatur og lysene i turtelleren.

Samt at man får et gult lys som skal indikere at noe ikke stemmer med kilometerstand som de ikke får vekk.

hmm.. ja ikke sant hørt noe om det jeg også :( tror det ikke er vært det da. hmm... sett instrumentpanel fra hamann og G-power som går til 300km/t som er til vanlige e46. Det er vel ingen som fører Hamann eller G-power i Norge vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye panelet må kodes med bilens chassinummer samt korrekt km-stand (må stemme med den som er lagret i lysmodulen), ellers vil det lille "tamper-light" tennes for å indikere at km-stand ikke er korrekt.

Jeg tror det er mulig å kode om både chassinr og kilometerstand ved bruk av P.A.Soft sitt utstyr, men tror ikke det er mulig ved bruk av BMW's eget utstyr (DIS/Progman)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye panelet må kodes med bilens chassinummer samt korrekt km-stand (må stemme med den som er lagret i lysmodulen), ellers vil det lille "tamper-light" tennes for å indikere at km-stand ikke er korrekt.

Jeg tror det er mulig å kode om både chassinr og kilometerstand ved bruk av P.A.Soft sitt utstyr, men tror ikke det er mulig ved bruk av BMW's eget utstyr (DIS/Progman)

Hmm.. har du vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke utført dette nei, men har litt kunnskap om hvordan ting henger sammen elektronisk i BMW sine kjøretøy.

Så må jeg rette meg selv litt i forhold til det jeg skrev i forrige post.

PA Soft kan brukes til å omprogramere km-stand i lysmodul, usikker på om den kan forandre instrumentets km-stand....men det finnes utstyr for å gjøre dette også...

Det "nye" panelet må så få programert inn 328'n sitt chassinummer og utstyrskode.

Da vil tamper-light ikke tenne, men kilometerstand vil bli det som fulgte m3'n sitt instrumentpanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke utført dette nei, men har litt kunnskap om hvordan ting henger sammen elektronisk i BMW sine kjøretøy.

Så må jeg rette meg selv litt i forhold til det jeg skrev i forrige post.

PA Soft kan brukes til å omprogramere km-stand i lysmodul, usikker på om den kan forandre instrumentets km-stand....men det finnes utstyr for å gjøre dette også...

Det "nye" panelet må så få programert inn 328'n sitt chassinummer og utstyrskode.

Da vil tamper-light ikke tenne, men kilometerstand vil bli det som fulgte m3'n sitt instrumentpanel.

Så det er en mulighet for at det kommer til å virke men, det vil vise feil km-stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...