Jæger 325I Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Hei. Har en Bmw325I som ikke vil starte. Det hele startet med at bilen stod og ristet da jeg fyrte opp. Prøvde å ta av luftfilteret, men bilen ristet fortsatt og lagde mørkere lyd, før den bare kvelte seg selv. Etter dette har den ikke villet starte engang, og jeg lurer da på om noen har noen tips å komme med. Dette har jeg sjekket: -Tennpluggene ga gnist, riktignok etter de var renset for fukt(bensin) etter mange startforsøk. -Bilen virket bare mer livløs da jeg prøvde med startgass. -Har sjekket litt releer, men er usikker på hvilket som går til bensinpumpen, hvis den evt er gåen. -Det luktet bensin ved alle forsøkene på å få start. Men jeg syntes ikke bensinlukten var like sterk som jeg kanskje hadde trodd. Skal bensinpumpa gå når tenningen er på? Hørte ingen ting. Hva kan gjøres for å sjekke om det er releet eller bensinpumpa, og evt om jeg kan lage en lask som kan overstyre releet? Beklager folkens, er helt grønn på bil. På forhånd takk!
TerjeAa Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Spørs om du ikke har fått "sure "plugger. Kunne jo prøve med noen nye??? Hadde det samme her om dagen etter å ha startet bilen i et par min og deretter stoppet. Når jeg skulle starte igjen dagen etter var den "dau" (Dvs: alt fungerte som vanlig, med den tente ikke) Men jeg bare holdt den på starteren en god stund og trykket gassen i bunn og holdt den der og da startet den. (Gassen i bunn gir mere frisk luft i sylinderene) Lykke til!
RogE36R Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Du skal kunne høre bensinpumpen med tenningen på, Så ville satset på å prøve å bytte relè, evt. selve pumpen.. Relèet står vel rett ved siden av luftfilterboksen (på pre-facelift motoren) Om ikke eg tar helt feil
Jæger 325I Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Har funnet boksen, men der sitter det 3 stk relè. Men hvilken går til bensinpumpa, og hvordan kan jeg tvangskjøre dem, for å sjekke om relèt er gåent?
rottert Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Kan være mange årsaker. Selv om pluggene får gnist, er det ikke sikkert de får nok. Jeg hadde samme problemet og etter å ha skiftet plugger, rotor/fordelerlokk og masse annet rart visste det seg at bilen rett og slett trengte nye pluggledninger. kostet en hundrelapp eller to på biltema. Lykke til med feilsøking. Utrolig kjipt når dette skjer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå