Gå til innhold

Viplash Sin 525iA


 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta og lage meg en tråd om min fin fine BMW E34, 91 modell 525iA. Ja, det er nok noen av dere som vil si at "fy du har automat". Ja, for tenk, jeg har automat, og jeg liker automaten min jeg :) Ubeskrivelig deilig og ha når jeg sitter 40 minutter i kø til jobb, og nye 40 minutter hjem i fra jobb.

Ellers så kan jeg fortelle at bilen er nice. Noe dere sikkert skjønner. Det er jo en BMW liksom :) Men det sitter en 2.5 liters motor i den som yter 191hk i følge de opplysninger som er på bilen, og det er 24V og en 6'er.

Bilen hadde rullet ca 234.000km når jeg fikk den, og har nå bikket 235.000,- på ca 14 dager. Så kjører en del som man da skjønner.

Jeg har jo litt planer for bilen, selv om veldig mye av det jeg hadde planer om meg min 518i er gjort på denne.

Det første jeg må gjøre er og bytte dempere foran på bilen, klosser og skiver rundt om hele veien. Og stramme brekket. Så må jeg få den EU-godkjent.

Så dersom det er noen som vet hvordan jeg fikser de tingene der, så ta kontakt med meg. For jeg trenger hjelp til akkurat det. Og ja, jeg har kjøpt Hanyes boka, på svensk, men allikevel.

Ut over det, så skal jeg ha hvite blinkers foran og på siden. Det er LED lys bak på bilen, og jeg syntes det ser stilig ut. Bortsett fra at når jeg åpner bagasje luka, så skrur venstre ryggelys seg på. Skjønn det den som kan. Og høyre ryggelys skrur seg på når det selv vil. Uavhengig om jeg kjører, rygger, eller har skrudd av bilen og gått inn.

På bilen ellers er det som sagt automat, jeg har satt inn en alpine cd spiller, en Alpine 12" basser og en grei Sony Forsterker. På sommerdekkene så er det 18" felger, og på vinteren så er det 15" som gjelder. Har også sånn bluetooth handsfree sett i bilen som jeg er blitt VELDIG glad i :)

Interiør messig så er det ikke stort og si. Den er veldig pen innvendig. DEt er litt små ting som bakrute bryteren har forsvunnet inn i dashen og må hentes ut, og mangler litt lys i midtkonsollen, og lyset bak speedo begynner og bli litt mørkt i midten. Men det er jo sånne små bagateller som man kan rette opp i med en pils, en kompis og noen varmegrader i lufta.

Legger ved noen bilder her sånn, så er det bare og skrive til meg om dere har noe og komme med :)

Jeg har ikke interiør bilder, eller bilder av anlegget eller noe akkurat nå for tiden. Men det kommer om ikke så alt for lenge :) I promise.

ly6d0it3zesj88bop8ah.jpg

qp6qplvfntvjufw6hgch.jpg

50iqigtwb7a51xltf2gs.jpg

lr0jg9q5rhykflpzlir7.jpg

ssuc5wfb02w9vjk27syg.jpg

iu26ek6bmxqn2q98ghre.jpg

Ser på noen av bildene at det kan se ut som om det er fargeforskjeller på bilen. Og jeg fikk sjokk første gang jeg så det, og løp ut og sjekket. GRUNDIG. Men det er faktisk ikke det. Men tror det har veldig mye med hvordan lyset treffer bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg bestilt noen gassdempere til min kjære E34. 2500,- for 4 stk. Gabriel dempere. Ikke så ille det, så får de på fredag. Da må jeg bare ha skiver og klosser til rundt hele bilen, så er man good to go. Skulle bare kjent noen som kunne skru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få bilen senka noen cm i samme slengen. Ikke rare jobben når du likevel skal ha av demperne, og du verden så mye det hjelper :wink:

Har selv automat, og det er ikke så verst. Hvertfall når man har litt motor til å hjelpe på med hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få bilen senka noen cm i samme slengen. Ikke rare jobben når du likevel skal ha av demperne, og du verden så mye det hjelper :wink:

Har selv automat, og det er ikke så verst. Hvertfall når man har litt motor til å hjelpe på med hehe

Lurer litt på det med tiden ja, men dempere skal byttes først. Og jeg har ikke kroner til å kjøpe senke fjærer nå dessverre. Også har jeg ikke nok kunnskap til og skru dempere selv, så har fått pris på 3500,- på et verksted i Tønsberg som kan bytte dempere foran og bak, skiver på alle 4 hjulene, og klosser på alle 4 hjulene. Det eneste jeg kjøper av de da er klosser. Så syntes ikke det var noen gal pris.

Har også byttet til hvite blinkers på siden av bilen i dag. Legger ved et lite bilde av det. Syntes det ble bedre :) Og ja, jeg vet det, bilen er jævelig møkkete. Skal bytte til hvite blink forran også, men det virket som en større jobb, med plastdeksler som må av og slikt, så det får bli en annen dag jeg har bedre tid.

je32jtbrixyd61ke002c.jpg

Og nei, det er ikke rust dere ser der, for de som måtte tro det. Men det er mine gule puma sko som lager litt skinn i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy viplash! Grattis med fin E34, med "riktig" motor 8) . Men skaff deg rustfrie skruer til sideblinka, ikke store utgiften (kansje du skaffer i forbindelse med jobb også?) og ser 10 reiser bedre ut :wink: .

så har fått pris på 3500,- på et verksted i Tønsberg som kan bytte dempere foran og bak, skiver på alle 4 hjulene, og klosser på alle 4 hjulene. Det eneste jeg kjøper av de da er klosser. Så syntes ikke det var noen gal pris.

Dette er absolutt en bra pris, er noen timers jobb dette! Jeg har selv byttet alle disse delene på min Touring, og jeg kuka med nivåregulering bak også :roll: . Hadde gladelig betalt 3500 for å slippe den skruinga, men lærte/erfarte mye i prosessen :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee.. endelig en som skriver litt i tråden min :)

Ja, tenkte på rustfrie skruer til side blinkersene. Men var bare ivirig med og få de på bilen :) Kan skjønner du knota voldsomt med nivåreguleringen, men nå har jo ikke jeg stv. så jeg har jo ikke det på min bil jeg da. Jeg hadde derimot gjerne spart meg for disse kronene til verksted jeg om jeg kunne gjort det selv. men nå har det seg slik at jeg har aldri gjort noe slikt før, og i og med at dette er min eneste bil, så tør jeg ikke begynne på det om jeg ikke har noen som virkelig kan det til og være med meg, og hjelpe meg i prosessen liksom :)

Planene videre for bilen min, er jo som kjent, hvite blinkers forran. Også lurer jeg litt på xenon lys. Ser litt prono ut. også skal jeg bytte grøftelys en dag til uka, så jeg får 2 som funker, samt noen som ikke er sprukket og destroyed liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Flott eksemplar av e34 du har. men vet du, eg syns faktisk bilen din passa de orange blinkersene eg. Det som hadde kledd blinkersene extra godt va nyrer uten crome og shadowline lister, og mørke baklykter. Litt sånn mystisk look. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Flott eksemplar av e34 du har. men vet du, eg syns faktisk bilen din passa de orange blinkersene eg. Det som hadde kledd blinkersene extra godt va nyrer uten crome og shadowline lister, og mørke baklykter. Litt sånn mystisk look. :D

Takk for det :) Er kjempe fornøyd med bilen jeg. Fikk den til en rimlig penge og. Men baklyktene skal nok ikke byttes helt enda gitt. Syntes faktisk de er litt tøffe, og løfter bilen en hel del opp :) Men hvor kan jeg få tak i slike shadowlister, og hvordan ser de egentlig ut? Dette er liksom min andre BMW, men bare hatt BMW siden desember liksom. hehe.. Så er relativt ny på begreper og slikt foreløpig.

Men kan tenke meg og få proff sota litt ruter da. Det hadde vært nice tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadowline lister er de listene rundt rutene, inni og ute. Da er de svarte istede for crome.

Tona ruter e fint, trenge liksom ikkje vær heilt svarte heller. E det originale blinkers du har fremme? Syns de ser så mørke ut.:D

Her har du en med shadowlinelister:

00041199.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blinkersene foran på bilen er helt orginale. det som ikke er orginalt på bilen min er 18" sommerdekk, LED baklys (ikke lexus harry), og hvite blinkers på siden. Ellers er bilen stock. Enn så lenge. Så litt fett ut med shadowline ja :) og da litt sot i tillegg så blir de tjo porno. Men er jo litt pent med crome og da :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal være unike og ha rome på våre :) er jo litt pent da når solen skinner, bilen er nyvaske og nypolert, og alt glinser ;) men hvite blinkers forran skal jeg ha, må bare finne ut hvordan i helvete jeg skal komme til de forbanne skruene i det satans trange motorrommet ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, rart. Henger ikkje blinklysa fast i "ramma" te hovedlyktene? Hvis det stemmer så kan du jo prøve å skru ut heila sulamitten og så kan du bytte? Detta va barra ein liten teori fra meg, og sikkert et skudd i blinde, for eg har aldri demontert lampene på bilen min. Men eg må det snart, då ein steinsprut har knust glasset i høyre fjernlys lykt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...