Padi Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Jeg har hatt dette emne inne en gang før uten at det hjalp meg noe spesielt, så jeg prøver igjen Det som er problemet mitt er at bilen går som et skudd opp til 3000rpm/3200rpm for så å miste alt av dreimoment. Har skifta LMM uten at det ga noe resultat samt at jeg fikk BMW til å sjekke ladingen til turboen. Alt virka ok da. Men å stå og ruse maskinen i nøytral er ikke noe problem, da skvetter den opp i 4000rpm fort som bare det, men når jeg belaster bilen kommer problemet. Jeg mener at det ikke er noe forskjell på om det er motakke eller ikke for draget skal jo være der uansett. Har lest at 320 d 2003 modelene skal ha sitt høyeste moment ved 4000rpm-4200rpm for så å dale ned igjen mot max ca 4600 rpm. Det er enormt irriterende hvis jeg ligger og kruser i 60-70 km/t eller noe og skal kjøre forbi, da er det nesten ikke noe tak i bilen. Den girer ned men ikke noe drag.Turtallet stiger jo sakte oppover men som sakt ikke noe drag. Kan det være erg eller hva den heter. At den ikke stenger helt ved pådrag også når bilen kommer opp i rpm og fult turbotrykk at det lekker litt gjennom den og trykket fra turboen ikke holdes høyt, eller forsviner. Tenkte og gå over slanger osv når været tilater det :) men her på vestlandet kan det bli lenge til HEHEHE Er det andre med 320D automat touring som kan fortelle meg om bilen skal kunne dra med et godt drag opp til ca 4200 rpm eller om bilen skal miste draget sitt etter 3000 rpm... Forbruket mitt med normal kjøring ligger på ca 0,7-0,8 på mila Håper på gode svar. Glenn
Padi Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Kjempe takk for svar. Jeg skal sjekke den ventilen og vakumslangen.¨ Er det noen som har en 320 150 diesel som kan fortelle meg hvor godt skal draget være over 3000rpm Glenn
dunderdo Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Er det ikke slik att når du bytter lmm at du må reprogramere ecu? Jeg mener å ha lest det mange plasser ang bytte av lmm. Hvis dette ikke har blitt gjort går bilen like dårlig som før Kjøp en turbotrykkmåler å mål trykket dit når det kommer og når det forsvinner. Da er det lettere å vite hva som er defekt. Det er så sykt mye dippe dutter på en moderne diesel motor som gjør det litt
Jaro Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Funnet ut av det? Som en sier her må ECU omprogrammeres ved bytte av LMM, i alle fall om det byttes til annet varenummer. Ellers har mange gode erfaringer ved å rense EGR-ventilen. Det er ganske enkelt å skru av, sjekke og rense denne. Dette vil ofte gi uvented positiv effekt. Har sett flere EGR-ventiler som er nesten helt tette av grums. Jeg kan også skaffe deg en EGR-bypass som jeg har fått flere hyggelige tilbakemeldinger på mht. effekt. Sjekk også at alle slanger og koblinger fra turbo/intercooler og eksoskjøler.
Padi Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Skrevet Mars 15, 2008 Takk for gode svar. Nei har ikke funnet ut av det??? Det var BMW som skifta LMM så jeg går nå ut i fra at de hvet at den må programmeres på nytt. Skal ta ut EGR ventilen så snart jeg får tid og se på den. Hvordan virker den bypassen da. Vil ikke dette ødelegge ting og tang som turbo og lignende eller tar jeg feil her. Hvorfor har vi EGR ventilen da... Hva skal du ha for den bypassen da. Glenn
e46diesel Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Jeg har en manuell da, men den skal dra godt til over 4000omdr. By passen er bare et rør som du montert inn i stede for egr, egr slipper ca 15% av avgassene tilbake for å brenne de på nytt, med bypass går eksosen direkte ut, og det er ingen ting soten kan feste seg i, det gjør den i egr ventilen og dermed soter igjen etterhvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå