Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motoren i min 92 320 har dårlig effekt på høye turtall i perioder. Den kan være sprek og fin noen dager for så og plutselig gå dårlig igjen noen dager.

Er veldig av og på. Vil også si at den som oftest går dårlig. Blir jo kjempe glad når den plutselig sparker ifra seg litt et par kvelder :lol:

Når den går dårlig virker det ikke som den får nok suppe på høye turtall. Kjennes ut som den holder igjen.

Før jaget også motoren veldig på tomgang, da bytta jeg lambda og det forsvant, men denne periodiske feilen er der enda. Har skifta LMM(helt ny), lambda som sagt, TPS(riktig nok en brukt, men ingen forskjell etter bytte).

Hva har dere erfaring med på disse motorene som gir sånn oppførsel som jeg beskriver?

Det ligger ikke lagret noen memorerte feilkoder og det er heller ingen aktive.

Skrevet

Har hatt den ut i forbindelse med fjerning av automathjernen når jeg bygde om bilen til manuellgir for en mnd tid siden, men skal åpne den og se hvordan det ser ut inni der.

Skrevet

Noen flere tips folkens? Var knusk tørt der hjernen holder til når jeg hadde den ut sist, og den fuska da også, så tviler litt på at det er det, men skal sjekkes forde

Skrevet

jeg har samme problemet på min og har hørt flere som har hatt det problemet, men løsningen har vert å ha over 25l bensin på tanken... der er vel ikke kammer i tanken som holder bansinen til pumpa til enhver tid??

Er ikke sikkert dette er det problemet du har, men det er jo bare å fylle og teste igjen...?

Lykke til:-)

Skrevet

høres kjent ut uten at jeg har funnet noe svar på problemet. Har også skiftet LMM og lamda uten at dette har gitt nevneverdige forbedringer. Føler også bensinforbruket er VEL høyt i forhold til tidligere noe som indikerer at LMM ikke gir rett info til styringen.

Jeg har sjekket alle coiler, pluggledninger for krypstrøm, samt skiftet plugger. Det er tørt som ei gammal ei der styreenheten sitter, men mulig denne har tatt kvelden alikevel?

Skal nå gå over bensintilførsel, pumper etc og se om det kan ligge her. Er veldig interresert i svar på dette selv så skal gi tilbakemeldinger på hva jeg har gjort og hvilke effekter det har.

Roar

Skrevet

dro ikke en dritt på høyere turtall men funka fint på lavt turtall kan og bare kjøpe repp set til gammle vanosen på schmiedmann.. men allt dette avhenger jo av om du har vanos

Skrevet

Kan også legge til at motoren ettertenner veldig i eksosen. Slipper jeg gassen smeller og poffer det en del. Nå har jeg riktignok en bakpotte man ser rett igjennom, men den var sånn med vanlig bakpotte også.

Kan nesten tro den drukner i bensin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...