BMW89 Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 hei jeg har en E30 ix og jeg har ikke vert borti datasprut men har litt lyst til og prøve det. er det noe og hente med tanke på hk eller drivstoff forbruk på en orginal 325 ix 86 mod ? og er det vansklig og gjøre selv ?? tenker litt på megasquirt ??
conan Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Datasprut er jo et program bart system som kan mappes til et mest optimale ved bruk av turbobiler og andre former for uorginale/trimma biler. Om dette vil gi deg no spes på en orginal vet jeg ikke
336mik Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Noe mer power kan du vel kanskje få,dette pga at du ikke trenger å bry deg om miljøet når du mapper. Kan vel kanskje klare å dra litt mer ut av tenninga også. Hvis man har en som er god til å mappe,så tror jeg du kan dra ut 5-15 hester ekstra.
e28stian Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Hvis du bruker ms som stand alone system og sløyfer den gamle luftmengdemåleren får du jo endel ekstra, Vil jo tro at hvis du også har bredbåndalambda så vil det gi mer effektiv kontroll av blandingen, kansje bedre økonomi. Er jo mengder om dette på internettet, forumer og diy sider. Ikke for dyrt fra utenlandske leverandører heller, med tanke på dollarkursen for tiden.
BMW89 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 ja tengte og bruke bredbåndalambda ja lurer på om jeg skal prøve meg på en kompressor en gang i tiden, har man datasprut da så er du jo bare og sette på. vet noen om hvor jeg kan få tak i en slik sprut i norge som er så og si ferdig ?
336mik Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Kjenner en som bygger og monterer MS sprut. PM hvis interesse.
Azeton Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 noen som vet ? Prisen på bare en slik boks er vel på 4700kr eller noe. så kan du jo plusse på masse penger for montering og små ting. eventuelt bredbåndslambda. å en runde på dyno!
BMW89 Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 regner 9-10 pluss at jeg trur jeg kan klare no selv da jeg er elektriker,
Azeton Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 regner 9-10 pluss at jeg trur jeg kan klare no selv da jeg er elektriker, Hva er det du skal klare selve?
BMW89 Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 montere det på bilen når alt er gjort klart og jeg har fått alt jeg trenger
Azeton Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 montere det på bilen når alt er gjort klart og jeg har fått alt jeg trenger du tenker på og lodde sammen ledningsnett og justere alle paramtere slik at du får start på bilen. eventuelt feilsøke? någen lunde optimal forbrenning så du kommer deg på en dynobenk? Ja, det er kjempe lett. ihvertfall hvis du er elektriker hehe.
BMW89 Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 er nesten elektriker da blir vel fortsatt kalt læling men ikke langt unna, men er litt usikker på justeringen. og hva men trenger ?
Fliid Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Dropp hele idèen. Jeg ser ikke poenget i og montere sprut på en orginal M20B25. Billigere og surfe rundt på nettet og lære seg om data sprut i stedet. Sparer mye frustrasjon og penger også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå