roahag Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 selvdiagnosehøytaleren i min E36 slår seg ikke av, og gir fra seg PLING-PLING-PLING.... til omså batteriet er flatt. Har kopla ut en sikring (lengst frem til venstre) og den slår seg da av. Men; jeg koplet av batteriet for å sjekke om noe hadde hengt seg opp, da ville ikke temperatursensoren og tankmåleren på igjen før jeg koplet inn igjen nevnte sikring. Sikringen kunne fjernes igjen etter dette og tankmåler og temperaturen viste normalt igjen. MEN, forbruksmåleren faller ikke rett ned igjen når jeg nå slår av motoren. For å få den ned igjen må jeg sette på tenningen uten å slå på motoren og av igjen. Da oppfører denne seg normalt. Er det et rele som kan ha betydning for dette, eller har jeg kortslutning noen plass? Noen som har vært ute for dette tidligere og kan gi noen tips?
Loffen Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Du kan midlertidig koble den ut ved å dra ut ledningen med brun (jord) og rød/gul (+12v) på gongen. Gongen sitter festet i dekselet under rattet.
roahag Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 takk for svaret; får kople den ut inntil videre. Men om noen har vært borti tilsvarende problem tar jeg gjerne i mot tips om hvor jeg bør starte feilsjekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå