Loffen Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Jaja, ser ut som toppakninga har takka for seg da. Symptomer: - Majones i topplokket - Spiser kjølevæske - Putrer og puffer i eksosen - Mye hvit røyk, bare på varm motor Så må da bytte toppakning på min M50B20. Er dette en jobb jeg klarer selv uten alt for store komplikasjoner? Har god teknisk innsikt. Hvilke spesialverktøy trenger jeg? Lurte også på å sette bort jobben til noen andre. Bor på Sunnmøre i Møre og Romsdal - noen i nærområdet som har lyst å tjene litt cash?
Zaphod Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Holder på med dette selv nå, har fått tatt av toppen og planet den så skal straks til å sette det opp igjen. Det jeg vil anbefale er en Bentley manual til E34 og en torx-kopp i størrelse E12 som ikke er for rund så kommer du langt
Loffen Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 Har e36, og en Haynes-manual. Hvilke verktøy er kjekke å ha utenom den torx-koppen?
Zaphod Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Utenom det så er moment-nøkkel (skralle) fint å ha når du skal stramme toppboltene, ellers kommer du langt med ett koppnøkkelsett. Var stort sett det jeg brukte ivertfall.
Zaphod Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Slipesett er ett komplett pakningsett for alle pakninger du kommer til å trenge når du bytter toppakning (som er ink. i slipesettet) Strekkbolter er det som blant annet holder toppen til motorblokka.
Loffen Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 Hva med verktøy for å låse kammer og svinghjul?
Zaphod Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Kan eventuellt skaffe det og, i mitt tilfelle måtte jeg ta av kammene og ut med ventilene for og få slipt toppen, så jeg brukte det ikke. Når det gjelder svinghjulet så har jeg satt det på nullpunktet og i tilfelle det flytter på seg så er det bare og stille det tilbake, men tror det skal litt til....
Sir Hofstad Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Verktøy til kam lager du selv, skjønner det når du ser bak på kammene. Til svinghjulet trenger du bare en skrutrekker eller bolt,el, som passer. Bentley finnes på: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker
Loffen Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 Dere som har gjort dette selv - hvor lang tid bruker dere?
Zaphod Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Ettersom jeg er It-nerd og ikke mekaniker så brukte jeg ca en dag før jeg fikk av toppen Er ikke ferdig med monteringa enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå