Pestario Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Har et lite problem. Har en M50B25 motor i bilen min. Problemet er at når jeg starter den så hender det at den har litt problemer med å dra i gang på alle sylinderene, og det ryker ekstra ut av det ene eksosrøret. Har grenrør og to rør hele turen. Skiftet pluggene her om dagen, og da var den siste pluggen helt dekket med olje. Tok ut pluggen, og det bokstavelig talt rant olje av den! Tørket ordentlig der pluggen skal sitte, og fikk i ny plugg. Da gikk bilen som ei klokke, omtrent en dag. Da begynte det å ryke igjen, og bilen oppfører seg slik den gjorde før bytte... Hva er galt?? Hvorfor slår det olje gjennom pluggen??
Pestario Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 Er ikke helt sikker på hvor det var mest, men gummien fra coilen var også våt, så tror det var I hullet. Sjekket pluggen igjen i dag, og da var det ikke olje på den, men pluggen hadde ett hvitt lag på elektrodene... Fikk byttet plugg, men denne gangen gikk ikke bilen noe renere... Siden det ikke var olje der nå, så tror jeg ikke det er toppdeksel pakingen... Noen tips på hvorfor det ryker slik, og ujevn tomgang?? Har renset lambda, skiftet plugger, osv...har en minimal eksoslekasje mellom grenrøret og resten av eksosen, men den er så liten av den ikke skal ha noe å si på det. Hører den kun når motoren er kald...
Ballder Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Forsvinner det noe vann fra systemet ditt da? Synes dette lukter deff topp pakning jeg, men hvit elektrode tyder igrunn på for mager blanding.
Ad|oS Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Ganske sikker på at jeg har lest at det kan være sylinderpakning eller noe sånn som er gåen dersom det ligger litt olje nedi "plugghullet"... Bare en pakning som må skiftes visstnok! Hadde sånn på 2 av 6 sylindre på min gamle 320. Visstnok et realtivt vanlig problem på E36
Pestario Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Men er det pakning siden det ikke har kommet igjen på en uke?? Og den fusker fortsatt?
AlXz Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Er ikke bare toppdeksel-pakninga da? Var en som fikk olje i plugghulla sine (rundt plugga sikkert)..., da bytta han den.
Azeton Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Er ikke bare toppdeksel-pakninga da?Var en som fikk olje i plugghulla sine (rundt plugga sikkert)..., da bytta han den. Hadde lekasje ut fra siden av toppdekselet på en saab. der var skruene til toppdekselet så slakt at de kunne skrus for hånd. så har du sjekket om skruene sitter?
Pestario Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Hvis det hadde vært den, så mente jeg at oljen skulle kommet tilbake jeg.... Noen som veit om en måte å få sjekket toppdeksel-pakninga uten å ta den av?
Pestario Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Er ikke bare toppdeksel-pakninga da?Var en som fikk olje i plugghulla sine (rundt plugga sikkert)..., da bytta han den. Hadde lekasje ut fra siden av toppdekselet på en saab. der var skruene til toppdekselet så slakt at de kunne skrus for hånd. så har du sjekket om skruene sitter? Har ikke sjekket dem... Kan gjøre det!
Azeton Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Kommer ikke på noen annen måte enn og skru av toppdekselet. Men det er ingen stor sak og skru av toppdekselet egentling
Pestario Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Letteste fremgangsmåten å gjøre det på da? Men da må jeg vell skifte pakningen uansett da når jeg har åpnet det en gang... Er det bare å ta av oljelokket, fjerne dekslene, skru av coiler og plugger, og skru av hele toppdekselet? Har ikke gjort det før, og har gruet meg til den dagen jeg må gjøre det. Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå