Voon Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Jeg orker ikke registrere meg på fler forum nå, så jeg klinker til med spørsmålet mitt her: Jeg kjører for tiden en Mercedes E220. Den har vært veldig vrang med meg, har slitt veldig mye med regulator og dynamo. Greia er at jeg nå har fått bytta dynamo og regulator. Bilen har likevel gått tom for strøm noen ganger, særlig når det er fuktig ute og jeg har kjørt i vanndammer. Da lyser det som er av lamper inne i bilen, og viftereima tar veldig mye dårligere, før den etter en liten stund piper litt og alt blir normalt. Noen ganger fortsetter ABS og SRS lampene å lyse (SRS lever sitt eget liv og holder gjevnlig disco for seg selv..) Når ABS lyser er det garantert at jeg ikke får start på bilen neste gang jeg skal starte den. Det er en lekkasje fra servo-olje-beholderen, kan olje fra denne komme over på vifte/servoreima og gjøre den slippery sånn at hvis det kommer vann på reima så slurer den og reduserer ladingen? Har slitt litt med ladespenning, men en snill mekaniker dunka litt på dynamoen og ladespenningen fra regulatoren føyk opp dit den skulle, og den er fortsatt fin. Et annet spørsmål: Er det vanlig at alle disse lampene lyser når man kjører litt fort i litt dypere vanndammer og tilnærmet små innsjøer i veibanen? Og hva kan være årsaken til at SRS lampa lyser i hytt og pine? Bilen skal selges og jeg har lyst til å finne ut hva som kan og bør fikses i forkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå