Astri Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 i dag når eg var ute å kjørte så skjedde det noe merkelig. Eg skulle te høyre i ein rundkjøring og kjørte i ein søleputt som låg der. Det va ganske masse vann der. Men når eg sku svinge så fekk eg kun dreid rattet halveis og klarte så vidt å svinge. Kjørte inn te sia og sjekka etterpå og då kunne eg plutselig svinge normalt igjen. Eg har ein liten teori om at det kan være lite servoolje some skylden så det kviner litt når eg skal svinge og bilen står i ro. Men e servoen kobla til viftereima eller e det egen reim til denna? kan det være vann som kom på reima som gjorde at eg ikkje fekk svingt skikkelig? Setter pris på svar. Takk.
Fliid Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Slurrer pumpa så blir bare tannstanga ufyselig tung. Tung på rattet med andre ord. Men om det du beskriver er heller at du ikke fikk rattet mer overhodet så hørtes det mistenkelig ut. Er vell M20 i din eldre E34 og da har du Servo'n på egen reim. M50 har den på multireima.
Astri Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 Ja e m20 i min. Kan det være vann som kom på reima da, og at den rett og slett glapp? An e kje noen spesielt tung på rattet ellers ser du, men det satt en liten støkk i meg, siden eg alltid har med jentungen i bilen. Bilen var heilt normal å kjøre etterpå.
Fliid Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 vann på reim ville heller gitt "vine" effekten. Ikke noe stort merkbart på rattet.. Skjønner godt det satt en støkk i deg. Men det skal vel være slik "spruteplate" i bunn av motorrom i framkant, så vannet skal vel ikke kunne komme til så lett. Noe har skjedd, men hva det er kan jeg ikke skjønne.. Er nok noen her med bedre forslag og idèer.
Astri Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 Hmmm, rare greier egentlig. Andre som har synspunkter?
mbkomfort Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Du fikk vann på servoreima så den slurte. Da blei servoen kjempetung, kjennes ut som det stopper opp ja. Du må nok stramme opp reima di. Bland litt vartmt zalovann og sprøyt på, det hjelper viss reima er skitten og fettet
Astri Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 ok. det va det eg trudde... Håpe det kun va det då. Takk for tipset forresten.
Sir Hofstad Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Slurrer pumpa så blir bare tannstanga ufyselig tung. Tung på rattet med andre ord. Men om det du beskriver er heller at du ikke fikk rattet mer overhodet så hørtes det mistenkelig ut. Er vell M20 i din eldre E34 og da har du Servo'n på egen reim. M50 har den på multireima. Er ikke tannstang på E34, men styresnekke.... Men problemet kan være sluring ja, og reima på M20 er koblet egen til servo. Silikonspray er fint på reimer, og så holder de lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå