Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke her påstå at dette er framtiden, men det er ihvertfall en utvikling. Så hvordan virker dette, og hvor Autofilt kan dette bli? :?

Har lagt ved en video som demonstrerer hvordan noen bilfabrikater ser for seg framtiden.

http://www.metacafe.com/watch/719264/fuel_cell_car_3g_demo_exotic_cars_info20_com/

Jeg tror personlig ikke dette vil vare så svært lenge, da man fortsatt her er styrt av markedskrefter som har ett mål for øye, å selge oss drivstoff.

Det foregår idag utprøvinger på alternative energikilder som er 99.9% miljøvennelig, og samtidig har ufattelig lang "levetid". Dette vil nok i første omgang komme som kraftverk for hus og industri, men jeg tror at dette blir framtiden, om vi da har noen særlig framtid her på kloden, vi er tross alt historisk i slutten av en mellomistid, og disse kreftene tror jeg selv ikke Stoltenberg & Co kan hanskes med :wink:

Tenkte bare det kunne være artig for noen å se hvordan noe annet en forbrenningsmotoren fungerer. VI er da tross alt det mest oppgående bilforum i Norge, og dermed bør vi vite slikt, vet jo aldri når spørsmålet kommer :wink:

Skrevet

Er det ikke slik at hydrogen biler bruker mye hydrogen og at man derfor får liten rekkevidde eller enorm tank? Så var det å produsere hydrogen, det må i alle tilfeller gjøres miljøvennlig, det finnes ikke ledig vannkraft til å produsere hydrogen. Man hopper veldig lett over problemene når man snakker om fremtiden, ikke en gang med biodrivstoff gidder politikere åpne øynene og se at man hugger skog for å få det til, eller dyrker drivstoff fremfor mat. Jeg tror det er langt frem før hydrogen kan brukes i store mengder.

Skrevet
Er det ikke slik at hydrogen biler bruker mye hydrogen og at man derfor får liten rekkevidde eller enorm tank? Så var det å produsere hydrogen, det må i alle tilfeller gjøres miljøvennlig, det finnes ikke ledig vannkraft til å produsere hydrogen. Man hopper veldig lett over problemene når man snakker om fremtiden, ikke en gang med biodrivstoff gidder politikere åpne øynene og se at man hugger skog for å få det til, eller dyrker drivstoff fremfor mat. Jeg tror det er langt frem før hydrogen kan brukes i store mengder.

Riktig, og det vil koste å fylle tanken etterhvert som fosilt brennstoff fases ut. Har ikke peiling på hva det koster å fylle idag, men det er helt klart en stor utfordring i utvinning av dette drivstoffet også, miljømessig. Bidfuel tror jeg ihvertfall er en blaff, men jeg tror det har vært delaktig i å sette alternativt drivstoff på dagsorden.

Men det er litt gøy se hvordan ting virker sånn i prinsipet ihvertfall. Det synes ihvertfall jeg, nysgjerrig på alt slikt, men jeg kan ikke så mye om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...