Sweet_Protec Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Som sagt så ønsker jeg å kjøpe noen dieselveiver, som jeg kan bruke i min M20B25 Motor som skal turbo konverteres! Noen som har noe som passer, jeg er helt grønn da det gjelder hva jeg burde ha og slik, men dieselveiver er jo smidde. Og da trenger jeg kanskje ikke gjøre noe med stemplene mine heller om jeg skal ha det? Uansett, noen der ute som har noe jeg kan bruke? På forhånd takk
oxygaxe Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 må vel ha andre råder i tillegg. Noen bruker m20b20 råder og noen bruker m50b25 råder (begge passer) siden m21 dieselveiva gir større slaglengde. En slik veiv i god stand ligger vel rundt 4000kr om eg ikke tar feil, og rådene alt i fra 1000 til 2000. så trenger du også stempler med korte skjørtekant ellers tar di i veiva, vet ikke hvilke modeller disse kom i fra. Nå har det seg slik at jeg har alt dette + masse annet som var ment til turbobygg, men har annet prosjekt som tar mer penger og tid en jeg har. Slik er blokka nå: Blokk og topp fra m20b25. Blokka er syrevasket og lakkert (ingen slitekanter) I blokka er m21 veiv montert og balansert med nye rammelager og ARP bolter fra PPF. har 1 sett m20b20 råder og et sett m50b25 råder. Stempler med korte skjørtekant. Detter er nytt i esker: Pakninger og simmeringer til hele motor Nye rådelager Nuke justerbart kamdrev fra PPF ARP toppbolter fra PPF ARP bolter for bunndele (var ny før montering av veiva) Motor er komplett med el og chippet ECU, Motor kan monteres i sammen før evt salg. Men jeg føler det som en trygghet at jeg ser hvordan motor ser ut innvendig samt deler som er påstått montert. Er jo en del som selger motorer som ikke har noe av oppgitt specs montert Vet ikke helt pris på dette, men orginal motor i god stand tar man vel 6000 for så kommer alle godsaker i tillegg. Nuke kamdre 1500kr Arp toppbolter 2700kr Arp bunnbolter 2000kr Turbo t04 3500kr Råder m50b25 1800kr Råder m20b20 1200kr M21 dieselveiv 4000kr PM ved intresser.
Sweet_Protec Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 Tusen takk for posten, men fikk nettopp høre at jeg trenger ikke 2,7L veiver for mitt turbo bygg. det ble bare mye dyrere da.. men greit å få litt info det liker jeg! Tusen takk Ikke godt å vite hva jeg koster på motoren vettu i fremtiden!
oxygaxe Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 bare hyggelig.. joda kan fort bli dyrt, som første bygg gjelder det vel å holde nede kostnadene litt slik at man ikke kaster bort for mye penger om man ikke får dette til å fungere
orjanm Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 har disel veiv og turbomanifoil til disel som passer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå