Jump to content

Hvordan få mer lyd ifra eksos\motor på en 320 e46

Recommended Posts

Posted

Prøvde å søke litt, men fant lite.

Har kjøpt en orginal e46, er 6er, men savner litt den 6er lyden jeg hadde i e30 og e36, tenker å bytte til åpent luftfilter og grovere eksos, er det noe å hente der? fjerne kat kanskje?

Posted

Bytt ut bakerste del på eksosanlegger med ett fra f.eks. Scorpion eller andre leverandører, så får du mer lyd.

Posted
Alle sier, bytt til scorpion eller lignende, men ingen vet hvor de selger det! :)

www.koed.dk selger vel scorpion.

Takker! :)

Må det sveises å sånn for å få på scorpion? Noen som har peiling på hvordan det monteres ?

Posted
Det er bolt-on, og selv idioter som meg klarer å bytte det på kort tid..

Okai! :) Lurer på åssen det blir på e46 2,2 liter... Finner ikke noe film/lydklipp på youtube. :\

Posted

Vel,

har du en video av min bil. Universal 'DTM' stuss fra Thorsov som ble kjøpt i 05', og som enda sitter på 520'en. Lyden er virkelig fin :)
Posted

jeg tviler jo ikke på at det blir bedre hos deg, men på en e46 320? orginalt høres det jo ut som en riskoker, hører jo knapt motor eller eksos

Posted

Kjøp potte på f. eks torshow. Rustfri med to løp, og som du ser rett igjennom. Da får du dyp brumming på tomgang/lavt turtall og skikkelig høyt vræl på høyt turtall. Akkurat som en sekser skal få låte

Posted
Kjøp potte på f. eks torshow. Rustfri med to løp, og som du ser rett igjennom. Da får du dyp brumming på tomgang/lavt turtall og skikkelig høyt vræl på høyt turtall. Akkurat som en sekser skal få låte

Takk for *tips* ! :D