Gå til innhold

Enkleste måte å få phono utgang på en BMW Radio Bus. m\cdve


Anbefalte innlegg

Hei, har søkt litt og fant en del, men lurer på hva den enkleste måten jeg får koblet på en forsterker? kunne godt ha tenkt meg å beholdt den orginale løsningen da det ser ut til å være en del som skal til for å få inn uorginal cd spiller.

vet det finnes sånne koblinger for høytalerutgang til phono, men det er vel neppe noe bra løsning? tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noe av kritikken på løsningen går på at linjenivået man får er noe lavere en "normalt" linjenivå. Problemet løses vel med å kjøre signalet til forsterker med nivåregulering på inngangen.

Med denne løsningen kopler man forbi det innebygde effekttrinnet og direkte til ekstern forsterker. Man unngår da både høy-lavnivåkonverter og det dårlige effekttrinnet i orginalanlegget.

Dette virker, for meg, som en bedre løsning i forhold til signalforvregning.

Om det er tillfellet må fåglane veta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg klarer helt å følge med i svingene her..:P

Trodde det var snakk om å koble på en lavsignalutgang, samme signal som fra f.eks en cd - spiller til en forsterker. Utenom effekttrinnet til den orginale spilleren.

Hva mener du med å kjøre signalet fra spiller til forsterker med nivåregulering på inngangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg klarer helt å følge med i svingene her..:P

Trodde det var snakk om å koble på en lavsignalutgang, samme signal som fra f.eks en cd - spiller til en forsterker. Utenom effekttrinnet til den orginale spilleren.

Hva mener du med å kjøre signalet fra spiller til forsterker med nivåregulering på inngangen?

Det stemmer at man henter ut signalet før det orginale effekttrinnet, altså et linjesignal. Linjesignalet man henter ut har et lavere nivå en det man vanligvis henter ut fra aux på andre stereoanlegg. Da er det en fordel å kunne skru opp inn-signalstyrken på den nye forsterkeren man skal bruke.

Eksempel på en slik forsterker her: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1500

Håper dette ble litt klarere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...