Gå til innhold

Hvor mange liter olje på 4hp22 automatkasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som Topic sier, hvor mange liter girolje skal til på 4hp22 kassa?

Sitter og bestiller div snack på Koed igjen og trenger å bytte olje på automatkassa..

Takker for svar på forhånd :D

Skrevet

Ja, det stemme, det står 3 liter, men husk at det ligger alltid litt igjen i lagre, ganger og konverteren... Kan faktisk bli noen dl når du legge isammen. Rekne med du vet kossen du ska fylle på kassa og?

Skrevet

Er det ikke sånn at du må kjøre igjennom girene under påfylling, er litt usikker på hvordan det skal gjøres, tenkte eventuelt å la verkstedet se på det når den er inne til 4-hjulskontroll...

Skrevet

Jo du skal fylle på litt og så kjøre den varm gjennom girene om eg ikkje tar heilt feil. Te mindre den slure, te nærmere e du mål. Men sleit ein del med detta på min, og e det litt for mye så går sim-ringen. Etter det eg har hørt og erfart så e det skjøre kasser.

Skrevet

hmm ok, tror ikke jeg tar sjansen da. Har brukt en del tusen på div deler i vinter nå så trenger ikke akkurat utgiften til ny automat heller :roll: Får høre med de som skal ta 4-hjulskontroll istedet

Skrevet

Kunne satt den inn der jeg jobber for begge deler, mener vi er svært konkuransedyktig på pris.

Og som regel får jeg bimmerne :D

Da får du bilen inn til en som synes det er stas å holde på med de :D

Skrevet

Vurderte faktisk å bruke verkstedet som du jobber på men bilen står fast i Namsos intill videre så da er det litt vanskelig :( Litt risiko å kjøre 25 mil med for lite olje (rant ut en del når jeg tok ut radiatoren)

Skrevet

Hp22 har peilepinne i motorrom.

Kjører bilen gjennom alle girene med brems på. (noen sek i hvert gir).

Så peiler du umiddelbart med kassa i park el nøytral.

Ser du med en gang om nivå er korrekt.

Disse kassene er IKKE "svake"....

Skrevet
Gått langt, pris?

Som sagt så e det ein delekasse. Den sto på bilen min når eg kjøpte an, og den har gått 245000. Grunnen te at eg skifta den ut va at den poppa ut simringen 2 ganger. Men den går i alle gir. Har desverre ligget ute, så eg vet ikkje kossen den har tålt det. Du får an billigt, men du betale frakt.

Har og filter, pakning og o-ring til salgs. Alt ligge i uåpna pakning. Kjøpte det på Bavaria før eg bygde om te manuell, og siden det va bestillingsvare så fekk eg ikkje pengene igjen.

Skrevet

Beste er å ha normal temp på oljen i kassa, men får indikasjon på peilepinne alikevel.

Holder inn bremsen og kjører girspake fra park til r,n,d,3,2,1 og tilbake, holder noen sekunder i hver posisjon.

Kjører spake tilbake og setter den i park og ser på nivået på peilepinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...