Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har kjørt en del i dag, og det har skjedd litt av hvert merkelig med det elekriske på bilen min. Begynte med at lysene begynte å blinke merkelig, mest når jeg kjørte på litt humpete veier. Etterhvert mistet jeg lysene i intrumentpanelet, og det andre inni bilen, bortsett fra de oppe i taket, som det ble sykt sterk lys i. Lysene i inrumentpanelet og det, kom litt av og til, og kom når jeg brukte spylervæske på rutene. Vindusviskerne gikk også sykt fort. Men plutselig fikk jeg alt av lys tilbake, og alt virket greit, helt til jeg kom hjem, og det luktet skikkelig dritt i bilen. Så røyk det fra under panseret, og jeg åpnet, og batteriet kokte.

Noen som vet hva som kan være galt? Batteriet skal jo ikke bare koke.

Skrevet
Hei

Har kjørt en del i dag, og det har skjedd litt av hvert merkelig med det elekriske på bilen min. Begynte med at lysene begynte å blinke merkelig, mest når jeg kjørte på litt humpete veier. Etterhvert mistet jeg lysene i intrumentpanelet, og det andre inni bilen, bortsett fra de oppe i taket, som det ble sykt sterk lys i. Lysene i inrumentpanelet og det, kom litt av og til, og kom når jeg brukte spylervæske på rutene. Vindusviskerne gikk også sykt fort. Men plutselig fikk jeg alt av lys tilbake, og alt virket greit, helt til jeg kom hjem, og det luktet skikkelig dritt i bilen. Så røyk det fra under panseret, og jeg åpnet, og batteriet kokte.

Noen som vet hva som kan være galt? Batteriet skal jo ikke bare koke.

lurer på muligens om du skal sjekke hvor mye bilen din lader jeg? muligens laderegultatoren kan vær gåen og bilen din gir en for høy ladespenning:)

start motoren din og sett voltmeter på pluss og minuspolen og les av. ligge r den over 14,5+ er den gåen

Skrevet
Skal ta å sjekke i morgen, hvor høy spenning den lader på! :) Men skal jeg måle på batteriet, eller på dynamoen?

som jeg forklarte tidligere.du starter bilen din og måler på batteriet ditt:)

normal laddespenning er 13,8-14,4 volt:)

Skrevet

Ja, har sjekket ladespenningen nå... Måtte bytte batteri når først da, for når jeg kom ut, var det ikke noe liv i bilen.. Og da jeg hadde byttet batteri, og målte, så ladet den fra 17,99 - 18,04.. Ca..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...