Hopen Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Hei! Har prøvd å bruke søkefunksjonen for å finne lignende tråder, men det gikk ikke så bra så derfor prøver jeg og å starte en ny tråd her.. Jeg har altså en 320i 91mod. som går forferdelig ujevnt på tomgang/lavt turtall. Den har hatt det sånn i små perioder tidligere men da har det forsvunnet, men i det siste har det blitt værre. Merker den går på lavere turtall på tomgang en tiliger. Det er litt værre når motoren er kald. Har gjort rent kn-filtret siden en bilmekaniker mnte jeg burde prøve dette, men til ingen nytte. Noen som har vært borti dette problemet før? Takker på forhånd for alle svar
Morten1989 Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Når min gikk ugjevnt/høyt på tomgang, var det tomgangsregulatoren som hadde takket får seg. Ta en diagnose, så finner du nokk ut det
///Mysild Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 kan vel også være lmm... diagnose er det greieste
kbteknik Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 prøv å ta av stikket til lampda sonden.... 99% sikkert
manta-a Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Kan også sjekke innsugsslangen imellom luftfilteret og innsprøytninga.Er den sprukket kan den bli litt rar på tomgang..Lykke til=)
Hopen Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Den går ikke høyt, men heller lavere enn vanlig. Slangen mellom insuget og luftfiltret er litt sprukket, men ikke helt igjennom.. har testet den. er vel sikkert lambdasonden, lmm eller tomgangsregulatorn vil jeg tro.. Men hvisst det var lmm, ville den ikke fjusket på høyere turtall og da? den går som normalt ellers.. Er en del høyere bensinforbruk..
Hyggmaister Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Sikker på at den ikke suger falskluft fra innsugsslangen, siden denne har sprekker? Det vil føre til netopp ujevn/lav tomgang og når problemet blir værre, dauer bilen når du ikke trøkker på gassen!
JoCCe Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Er jo enkelt å nappe av ledninga på LMM å høre om den går reinere da, siden den går over i nødmodus da Hadde samme problemet på min M50, da var det LMM som gjorde at bilen jaga litt
Hopen Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Har prøvd å nappe av ledninga til LMM men ble ikke noe forskjell.. Prøvde også å bøye litt på innsugsslangen, men merket heller ikke noe forskjell da:(
Hopen Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Skrevet Mars 15, 2008 Hva med den som justerer spjeldet? Var noen som hadde samme problem som meg. Da var det den som ikke fungerte..
manta-a Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Kan hende att slangen til innsuget har små sprekker,så sjekke den nøye...
Hopen Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 fant en liten slange til tomgangsmotoren som var sprukket.. etter å ha fikset denne så ble bilen stort sett bra=)
Simen! Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 hadde lignende problem på min 325, å da var det lamda sonden......
Winther Skrevet Mars 19, 2008 Skrevet Mars 19, 2008 Etter min erfaring, så ville jeg tro det var bensinpumpen din som holderpå og gå,så vist det kommer igjenn, så vil jeg anbefale deg og ta ut bensinpumpen,riste litt på den og sette den nedi igjenn, vist den funker bra igjenn da, så er det bensinpumpen, typisk feil på disse bilene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå