Scirre Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Hei! Har en e30 325i som ikke vil tenne lenger. Det er ingen gnist på alle pluggene og jeg lurer fælt på hva som kan være problemet. Bilen har stått rolig nå i 3 uker, og far mente det kunne være stiftene på fordeleren. Noen andre forslag? Har hatt trøbbel med sensoren på veiva også, men kan dette ha noen sammenheng? Har 0 peiling på tenningssystemet selv, takker for alle svar! Edit: jeg gjorde antagligvis feil når jeg målte sist. det jeg nå gjorde: -tok av ledningen som satt på - på coilen. -målte 12V på +polen på coilen -målte OGSÅ 12V på -polen på coilen Dvs. ett stykk defekt coil, sant? Men hva er det som gjør dette? Når jeg bytter coil starter den, og så dør den med en gang, virker som at coilen dør nesten med en gang den får strøm for første gang.
Scirre Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 sensor på veiva ja.. men prøvde å bytte coil nå, og da starta den, men døde nesten med en gang igjen.. så bytta vi til en annen coil igjen, starta og så døde fort ut igjen.. virker som at bilen min er en coilkiller? noen som aner hva det kan komme av? prøvde også å måle + og - på coilene, det skal være 12V der når tenninga er på, sant? trenger ikke å måtte kjøre den på starteren ? noen som har peiling på detta eller ?
Scirre Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 en liten sak til, når jeg måler + og - på coilen, får jeg 0V, selvom tenninga er på. Når jeg måler fra + på coil og rett til godset på bilen får jeg 12,7V. Skal det være sånn? Mitt hode vil ha det til at det er jordinga på coilen som er gåen, og at det bør være 12V mellom + og - på coilen når man måler med multimeteret (og tenninga er på)? Help me please ! !
SteffenM2 Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Bytt coil ledning også, kamerat hadde samme problemet, alt som trengs før vi fant ut at det var den som var gåen, var at jeg fikk greit med el sjokk. Bytt ledningen også, om ikke den sitter thight. bare et lite tips
Scirre Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 altså ledningen fra coilen til fordeleren tenker du på? okaj. men vet du om det stemmer det jeg sa i forrige post? at det bør være 12V mellom + og - på coilen når tenninga er på? jeg måler nemlig 0V der når tenning er på..
Doffe Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 De målingene du har tatt er riktig... prøv og bytt fordeler vist du har mulighet til det... vist det ikke fungerer da så sjekker du ledningsnettet....
|Ole| Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 eg hadde samme problemet, eg hadde den typen fordeler som står på blokka...der er ei kontakt som går til spennings regulatoren, veit ikkje om det er det på den som står på registeret, uansett så gjekk den i jord...dette kan vere problemet...forskjellen var att eg smalt fordelern da...
Scirre Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Skrevet Mars 15, 2008 jeg gjorde antagligvis feil når jeg målte sist. det jeg nå gjorde: -tok av ledningen som satt på - på coilen. -målte 12V på +polen på coilen -målte OGSÅ 12V på -polen på coilen Dvs. ett stykk defekt coil, sant? Men hva er det som gjør dette? Når jeg bytter coil starter den, og så dør den med en gang, virker som at coilen dør nesten med en gang den får strøm for første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå