Mikaelft Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Halla, har et lite problem her... Sentrallåsen funker fint når jeg bruker nøkkel. Men når jeg bruker den fjernstyrte sentrallåsen (defa) så funker den ikke, men alarmen slår seg på og av som den skal. Hvor sitter komponenten som styrer den fjernstyrte sentrallåsen ?
crazy2be Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 he du sjekka om der e dårli kontakt i innerspeil der mottakere e?
Mikaelft Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Dårlig kontakt i innerspeil? Hvor er det?
jensemann23 Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 er ikke mottakeren det er noe i veien med hvis alarmen slår seg av og på. Du bør ta og løsne trekket under rattet og sjekke at alle kontaktene står skikkelig inni sentralenheten, en svart boks det står DEFA på. Er det 800X series du har?
Mikaelft Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Jepp, skal rive og røske litt mer der. Det er nok 800x tror jeg... glassknusesensor, sensor på alle dører.. Men er det ikke noe på BMW'n som styrer den fjernstyrte sentrallåsen da? Eller er det bare et signal som går fra defa til den vanlige sentrallåsmotoren?
jensemann23 Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 tror det går fra DEFA til hjernen. hjernen sitter jo bak hanskerommet.
Mikaelft Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Hmm, men det må vel fortsatt være en komponent som styrer sentrallåsen ? En liten føler på sentrallåsmotoren?
h_anti Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Defa har innebygget relemodul som styrer sentrallåsen. Avhengig av om du har ZVM eller ZKE moduler så skal det kobles noe forskjellig (for å oppnå dobbel-lås funksjon). Jeg har koblingsskjema for ZVM-modul (tidlige E36, ikke cab).
Mikaelft Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Jeg får ta en diagnosetest på bilen å se om jeg blir klokere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå