Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen det er snakk om er en E46 318ia 99 mod.

Har nå fått lokalisert at innsuget suger falsk luft men sliter med og finne ut nøyaktig hvor.

Når jeg sprayer startgass ned mot dysene (4 stk) oppfører bilens turtall seg annerledes..

Dette gjelder alle 4 dysene.

Får ikke lokalisert 100% hvor det kan være heller, siden startgassen sprer seg ganske mye når jeg sprayer.

Det som er merkelig er at alle 4 pakningene mellom topp og innsug er helt nye og har hatt disse oppe en gang til for og dobbeltsjekke at ingen av de lå i klem eller hadde noe møkk på seg.

Kan heller ikke se synlige sprekker i plasten rundt.

Noen som har tips til hva som kan være feilen??

Veldig takknemlig for svar!!

Trenger hjelp.. :?

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har gjort dette, men når jeg sprayer mot alle 4 dysene forandrer turtallet seg.

Dette som er så rart, det er ikke en spesifikk sånn at jeg kan se om jeg må bytte en pakning eller noe.

Skrevet

Har nå kommet fram til at det må være pakningene mellom dysen og innsuget.

De to i midten stod 5 mm høyere enn de 2 andre på hver sin side.

Det jeg lurer på er hvordan man får av hele greien så man får byttet begge o ringene under dysene?

Skrevet

Har nå byttet begge pakningene til dysene og pakningene på innsuget.

Og fremdeles suger den falskluft som bare det.

Det kom også opp et symbol inni dashbordet:

En hakkete ring med et utropstegn inni..

Noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

Har du prøvd å spraye startgass på/rundt den biten som er mellom luftmengdemåleren og innsuget da ? Min dro falskluft pga en liten sprekke i gummien.

Eneste rare er at det kom opp motor-lys på min da den trakk falskluft..

Gikk bort da belgen ble byttet...

Skrevet

Noen som vet hva annet enn disse pakningene det kan være?

Har altså byttet pakningene (8stk) på alle 4 dysene og alle 4 pakningene rundt innsuget, men den drar fremdeles inn falskluft som bare det.

Skrevet
Noen som kan hjelpe?

Vi har samme bil/motor og samme skit. Hvordan oppfører motoren seg ?

Kanskje vi kan hjelpe hverandre.

Min kjører helt normalt. Men på tomgang hørtes den helt jælig ut. Det som er rart at bilen går faktisk bedre en før feilen var når eg gir gass på motor veien. En mekaniker på Jæger sa at det var vakuum lekasje på en slange et eller annet sted. De ville ikke ta den inn til verksted fordi de mente at det var en så liten feil at det ikke var noe vits i. :-k

Skrevet

Prøv med startgass rundt innsuget og rundt alle vakum slangene rundt filteret osv.

Da finner du nok feilen, og da er det bare og bytte slangen som lekker.

Bilen min er ikke helt som normal når jeg kjører heller.

Den trekker mye dårligere og bremsene fungerer svært dårlig fordi denne lekkasjen er så stor at det ikke er noe trykk inn i bremsesystemet igjen.

Skrevet

jeg kan tippe på at det er slangen fra topplokket til innsuget som har morknet opp.(ondingslangen)

det er typisk på dem her motorene vist man bruker orginal slangen.

jeg har byttet 4sånne slanger på 2mnd og det er ganske normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...