Astri Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 I dag så va eg på den lokale huggeren, og der ramla eg over et greenfilter som sto i ein e28. Det filteret fekk eg me meg him, og eg har lyst å hiva det i min. Men eg e usikker på om eg barra riva ut luftfilterboksen som står der og putta GF på eller om eg må ha ein slags adapter imellom? e det noe aent eg må tenke på? takker for svar.
///Mysild Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 jo... du må ta av boksen, så se om lmm hullet har en runding, som stikker ut... hvis den ikke har det, må du kjøpe et adapter som gjør at du kan feste filtere da bruker du skruene fra gamlefilterboksen, og setter det på... ordner du lett
Astri Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Har en runding som stikker ut? eehh, ja. Ska sjekke det. En kompis av meg som jobber der snakka om at når han hadde filter på e39'n sin så kom det olje ut i filteret og så drog den olja inn igjen, og fucka opp så bilen begynte å jukse. Kossen kan eg ungå det problemet på min? Men hvis det e så enkelt som du seie så ska eg få fiksa detta sjøl ganske lett da.
///Mysild Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 mitt er festa på lmm slik... der er det en runding som stikker ut, som jeg festa filteret på.... veldig enkelt og greit... bare blad ned på sia... hmmm... olje i filteret? må ha vært noe galt... du skal rense filteret og smøre det inn med olje, men vet ikke åssen det skl komme inn olje i filtert... hmmmm
Astri Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Hmmm, va litt annerledes i din såg det ut som. Det sto vist et sånn filter i bilen tidligere men han eg kjøpte bilen av tok det ut for han mente det barra va noe tull. Han kjøpte originalt luftfilter og boks og satte det inn istede. E det noen ulemper med greenfilteret? Eller sånne filter generelt? Eg vett at det ikkje e noe hk å henta fra det, men vil ha det pga det blir litt grommere lyd.
///Mysild Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 du må passe på at det får nok KALD luft, derfor jeg har satt på den kjøleposen for å skjerme den for varm luft fra motoren... mange billigfiltere kan ødelegge lmm, men greenfilter er et dyrere og bedre merke en feks biltema og slike, så nei, det har ikke noen ulemper sånn direkte... bare pass på å vask det i ny og ne
Astri Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Ja eg såg den kjøleposen. va kje dum den. Ka kosta ein sånn? Eg hadde flaks syns eg, e kje kvar dag du finne et greenfilter på huggeren da. Og det kosta meg ingenting. Det trenge ein god rens, men me har greenfilterrens liggende siden me hadde greenfilter i vanen me hadde tidigere. Forstår kje koffer de hadde montert det i ein TD van, men det såg stiligt ut da. Takk for hjelpa btw. Skal prøve å få lagt inn info i tråden om bilen min når eg får montert det.
///Mysild Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 hehe flott på en van posen kosta vel 2-300 hvis jeg ikke husker feil, på schmiedmann.no.... bare hyggelig setter på en abonnering på tråden din
Astri Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Hehe, ja det e bra. Du e vel sikkert eneste som har gjort det. Har kje skjedd så masse med bilen min ennå, unntatt litt vasking og nye bilder av ren bil. Nei, eg må få solgt ting og tang eg ikkje har bruk for lengre, og få kjøpt inn litt til bilen, så ska det bli bra ser du.
///Mysild Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 haha fort gjort kommer til å skje masse med min etterhvert hehe skal vel ut med 25 k totalt nå hehe
Astri Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 hehe, kor tar du pengene fra? Flott eksemplar av e36 iallefall. Syntes den passa de lyktesenkerne eg.
///Mysild Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 jo takk jobbe jobbe jobbe... pluss en skade haah
///Mysild Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 dette har du hørt om... panser ripene og diverse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå