Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere sikkert har skjønt er noe galt med clutchen min. Den er relativt tung å trå inn, men slik har den alltid vært. Så jeg har ikke sett på det som noe unormalt.

Problemet som nå har oppstått er at det kommer en hvinelyd når jeg trår inn og ut clutchen. Som en slags isopor mot rute liknende lyd... Dessuten oppstår en svak viberering når clutchen slippes ut (når den nesten er ute)

Fenomenet er kun tilstede når bilen har blitt varm. Når bilen startes kald , hører jeg ingen vinelyd, ei heller kjenner jeg noen viberering i pedalen

Kjørte ned på en parkplass idag. Testet litt frem og tilbake. Når bilen står stille på tomgang og jeg trykker clutchen ut og inn, kan jeg høre lyden et par ganger føre det blir stille. Setter jeg den i gir og ruller sakte frem, oppstår lyden igjen straks jeg clutcher. Samt viberasjon i pedalen.

Har kikket litt rundt på forumet og lurer på om det er utløserlager eller hele clutchen som må skiftes...?

Så ja, er det slik å forstå at jeg må ut med 6000-7000 kr for clutchbytte på verksted (clutch inklusive arbeid) pga nært clutchhavari?

Ps. Bremsevæskenivå er sjekket.

Skrevet

Hmm..Hørtes rart ut! Har du greie på det, fikser du å skifte en clutch selv, men det er en del stress...

Har forøvrig en litt slitt til m40b18 hjemme, men vet ikke om den passer m50 :roll:

Skrevet

Har ikke så peiling. Dessuten mangler verktøy og mulighet til løft. Så jeg er nok pent nødt å sette den bort.

Håpet at det kun holdt å bytte utløserlager.

Skrevet

Ingen andre som kan stille en diagnose ut fra det jeg skriver? Før bilen sendes på rep...

Og, lønner seg vel å kjøpe clutch selv eller? Og bare la verksted gjøre jobben?

Tenkte bestille fra koed, ser det koster ca 1300dk for clutch der... noen som vet tot pris jeg må ut med for å få det til Norge? Toll, tull, mva og alt sammen :) Har aldri bestilt fra koed før...

Skrevet

istedet for og bare bytte utløserlager bytter du jo clutch også,da har du jo kassa ute alikevel. Det må være billig og kjøpe det på mekonomen eller bilextra eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...