Aleksander Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Hei. Jeg har nylig byttet topppakning på E30en min, er en 84 mod. Men når jeg skal starte den går den bare i 10-20 sekunder før den stopper. Den svarer overhode ikke på gass, så virker som den ikke får noe suppe. * Jeg har justert tenningen på den, så den skal tenne til riktig tid. * Føleren på reimhjulet til veiva har jeg tørket av. * Alle jordinger er koblet til og alle vakumslanger er satt på riktig plass. * Byttet bensinpumpe fordi den lakk. Hva kan være galt? * Kan dysene være tette? Litt rart siden den går i 10-20 sek, og at alle plutselig ble tette. * Luftmengdemåleren? Hvordan finner jeg ut om denne virker? Og kan jeg prøve med en luftmengdemåler fra en nyere mod. 320? * Gasspjellet? kan føleren her være ødelagt? Hvordan kan jeg evt. finne ut det? Skal sjekke om dysene tikker når jeg kommer hjem senere i dag. Kom gjerne med forslag hvis du kan tenke deg noe som kan være galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2008 Har nå vert ute å sjekket, og dysene tikker. Jeg har også ohmet på luftmassemåleren, og verdiene jeg får der ser greie ut. Motoren går ikke så lenge som 10-20 sekunder, er nok nærmere 5-10 Noen som har en ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Min bil oppførte seg på akkurat samme måte da jeg kjøpte den, da var det en kombinasjon av falskluft og ei bensinpumpe som ikke gikk rundt som var hele problemet. Klarer du å høre om bensinpumpa går, har du korrekt bensintrykk? Du har ikke tilfeldigvis satt tenningen 180 grader feil eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2008 Min bil oppførte seg på akkurat samme måte da jeg kjøpte den, da var det en kombinasjon av falskluft og ei bensinpumpe som ikke gikk rundt som var hele problemet.Klarer du å høre om bensinpumpa går, har du korrekt bensintrykk? Du har ikke tilfeldigvis satt tenningen 180 grader feil eller noe? Tenningen skal være riktig, de få sekundene den går høres den bra ut.Bensin tror jeg den får nok av. Har byttet bensinpumpe, og testet med slange igjennom filteret, og utenom (i tillfelle det var tett) men fungerer fortsatt ikke. Har ikke målt trykket, men ser ingen lekkasjer under bilen etter jeg prøver å starte den. Men skal se å få målt det.. Falskluft kan være et problem ja... Men er mangeslanger å titte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå