Inline six Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Da jeg la om til vinterdekk i høst så jeg at jeg måtte ha nye sommerdekk foran til neste sesong. Jeg vet at det kan gå veldig fort i svingene hos dekkfirma i sesongen så derfor leverte jeg inn hjulene for omlegging nå som de har god tid til å gjøre en kvalitetsjobb. Men da jeg skulle hente sommerhjula så jeg at felgkantene hadde en dyp ripe jevnt runt hele felgkanten. Jeg viste det til han som kom med hjula men han sa at dette måtte være en gammel skade. Det skulle vise seg umulig å overbevise han om at felgene ikke hadde denne skaden da jeg leverte dekkene Dette var forøvrig Overaae i trondheim som jeg anså som seriøse. Hva kan man gjøre med det, blir jo bare ord mot ord? Originale m-tech felger er jo ikke akkurat billige.
Ad|oS Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Uten noe bevis for at det ikke var det før du leverte felgene der kommer du nok ikke noen vei, men er jo helt elendig service av dem! Folk bør hvertfall vite hvor de ikke bør gå i Trondheim...
EirikL Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Ta kontakt med Forbrukerkontoret. Hvis du rapporterer en skade til verksted som du gjorde, blir det verkstedets jobb å bevise at skaden allerede var der da du leverte inn felgene. Hvis du har bilder av dem som er tatt kort tid i forveien, burde du ha en god sak. Spesielt hvis det er snakk om en jevn ripe som tydelig ikke kan komme av kantkjøring. Du kan jo begynne med å ta saken til daglig leder. Hvis ikke han hører på fornuft, sier du bare at du ser deg nødt til å kontakte Forbrukerkontoret/rådet. Siste utvei er jo å kontakte media. De aller fleste vil gi etter i frykt for negativ omtale i avisa.
Azeton Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Ny regel ved dekk omlegging når det er snakk om dyerer/finere felger. Bruk et kamera til å bevise tilstanden på de før de blir levert inn. Er vel det man må gjøre nå om dagen tydligvis..
Inline six Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Ny regel ved dekk omlegging når det er snakk om dyerer/finere felger. Bruk et kamera til å bevise tilstanden på de før de blir levert inn. Er vel det man må gjøre nå om dagen tydligvis.. Ja når jeg skal levere inn bakhjula så skal jeg seff velge et annet firma også skal jeg ta bilder av felgene først også si ifra på forhånd at jeg ikke vill ha oppripa felger selv om dette skulle være unødvendig. Rart at dette faktisk er et vanlig problem hos en del dekkfirma, de driver med kunn dette og da bør de gjøre en god jobb. Jeg selv har lagt om mange hjul i min jobb som bilmekaniker og har aldri skrapt opp en felg selv om hjulomlegg er bare en av mange ting jeg skal kunne. Da skulle man tro at de som driver kunn med dette skulle klare det også. Jeg skulle seff ha lagt om hjula selv men der jeg jobber nå har vi en dekkmaskin som kunn tar opp til 16"felger.
kazynor Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 utrolig kjipt slik er... men når jeg tenker over det selv, så hadde ikke jeg turt å legge om dekka på mine nye felger selv...er redd for å skrape de opp på maskinen på jobb...så hvis de skal legges om skal det gjøres hos et firma, med bilder av felger før og etter bare for sikkerhets skyld..
Ballder Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Velkommen inn i rekken av imponerte kunder.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... ekkpartner Du bør gjøre som meg. Reklamer skikkelig for det verkstedet det gjelder. Da betaler dem litt for sin dårlige service/holdning i form av tap!!
Jokkis Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Dette skjedde meg en gang og. Eg klikket i vinkel tok for meg han som gjorde jobben og sjefen der. Dei meinte det var der fra før å at de var kantkjørt. Men merkene var omtrent identiske på begge felgene de skulle legge om på. Måtte heim å hente de andre to felgene, men når eg kom tilbake hadde de funnet ut ka som hadde skjedd. Børstene i felgvasken hadde gått for langt inn. De felgene eg hadde var gått ut av produksjon, så eg fikk to nye gratis og betalte innkjøpspris for de to andre. Men måtte mykje banning til før de inrømte det som sagt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå