fish Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Skal gå i gang med kanalene på bilen. Skal bla ta noe rust. Etter at jeg har slipt reint, hva skal jeg ha på og i hvilken rekkefølge. Tenker på noe sånt som Corroless rusteater, sinkspray, grunning, bodyskydd, farge osv. Når i prosessen bruker jeg sparkel for å jevne ut ujevnheter/bulk? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Hei=) Beste syra jeg har funnet er cantrust.Den kan du sparkle rett opppå.Men villa lagt etpar grunningsstrøk over først.Og når du e ferdig med og sprakle så grunne og sprøyte bodyshyts på=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Sjekk databladet på sparkelen før du grunner med spray boks, vill tro at 90% av sparkelene ikke går over dette. De går som regel bra helt til du begyner å kjøre tørk på bilen når du er ferdig og grunne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hvem selger den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerdude Skrevet Mars 17, 2008 Share Skrevet Mars 17, 2008 du har på ruststopp først, så syregrunning om du har det, deretter så spakkler du ijen ujevnhetene,sliper over det, for så ijen å grunne med vanlig grunning... dette for å forsegle og unngå at spakkelet trekker fukt...sliper ijen litt, så har du overlakkerbar body på og til slutt lakkeres de.. da skal du slippe å få rusta tilbake.. det viktigste er å få sandblåst eller slipa metalliskt rent før du har på ruststopp og begynner behandlinga.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 17, 2008 Share Skrevet Mars 17, 2008 Og PPG syregrunning og lakk ordner jeg god pris på. Forøvrig hele serien. Og Jeg mener sandblåsing med epoksygrunning er mest holdbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2008 Takker for svar... Burde gå greit dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå