Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bremsene er byttet og alt er i orden, men varsellyset lyser fortsatt, hva kan jeg gjøre, klippe ledningene, og skille de ller kobble de sammen? råd?

Skrevet

Bremsebelegg slitasje lampen? Gåen slitasje varsler. Ta ut pæra er ikke og anbefale. Folk har hatt problemer med slitasje varsler fra Biltema, så er det kjøprt der så kjøp av ordentlig "fabrikat".

Skrevet
Bremsebelegg slitasje lampen? Gåen slitasje varsler. Ta ut pæra er ikke og anbefale. Folk har hatt problemer med slitasje varsler fra Biltema, så er det kjøprt der så kjøp av ordentlig "fabrikat".

Ja, eller man prøve med de gamle selvfølgelig og det virker ikke...

Bytt til ordentlige med en gang :twisted:

Skrevet
ta ut pæra bak på instr.panelet

Når lamper i dashbordet lyser, er det som regel ein GRUNN til det!! :roll:

Viss det er bremseklossar du har bytt...har du bytta sensoren? Har du nyare enn E36 trur eg også du må resette med diagnoseverktøy...

Skrevet

Skal sitte en liten metallklemme på den delen av sensoren som sitter i bremseklossen. Den har en tendens til å falle av når man tar ut sensoren. Uten den vil ikke sensoren fungere og lampa vil lyse.

Skrevet

hva er vitsen med den slitasjevarsleren egentlig? Bare tull spør du meg. Trenger ikke være rakettforsker for å se om bremseklossene er slitt eller ikke. Tar 5 sekunder å se etter.

Skrevet
hva er vitsen med den slitasjevarsleren egentlig? Bare tull spør du meg. Trenger ikke være rakettforsker for å se om bremseklossene er slitt eller ikke. Tar 5 sekunder å se etter.

For folk som er bittelitt interesserte i bil så er det ingen problem...men dei fleste sjåførane rundt omkring i Norge og verden ser på bilen som kun eit framkomstmiddel, og anar knapt kva ein bremsekloss er.... :roll:

Skrevet
men da kan jo svaland som tydligvis er litt kyndig trygt ta ut pæra.. hehe

Evt. berre skifte sensoren, og neste gang bytte klossane før sensoren løyser ut? Det er nok enklare ;)

Skrevet

Sensoren, gir signal til lampa når klossene er så slitt at slitasjevarsleren får jord gjennom skiva.

På min E36- manglet det slitasjevarsler når jeg kjøpte den. Byttet skiver,klosser og satt på en slitasjevarsler forran- da sluttet lampa og lyse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...