svaland Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 bremsene er byttet og alt er i orden, men varsellyset lyser fortsatt, hva kan jeg gjøre, klippe ledningene, og skille de ller kobble de sammen? råd?
bjalle Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 på nyere bmw resetter du med tenning på i 30 sekunder,slå av tenning,start bilen da skal det være ok.
Fliid Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Bremsebelegg slitasje lampen? Gåen slitasje varsler. Ta ut pæra er ikke og anbefale. Folk har hatt problemer med slitasje varsler fra Biltema, så er det kjøprt der så kjøp av ordentlig "fabrikat".
Sir Hofstad Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Bremsebelegg slitasje lampen? Gåen slitasje varsler. Ta ut pæra er ikke og anbefale. Folk har hatt problemer med slitasje varsler fra Biltema, så er det kjøprt der så kjøp av ordentlig "fabrikat". Ja, eller man prøve med de gamle selvfølgelig og det virker ikke... Bytt til ordentlige med en gang
Bjørn 320 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 ta ut pæra bak på instr.panelet Når lamper i dashbordet lyser, er det som regel ein GRUNN til det!! Viss det er bremseklossar du har bytt...har du bytta sensoren? Har du nyare enn E36 trur eg også du må resette med diagnoseverktøy...
opt Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Skal sitte en liten metallklemme på den delen av sensoren som sitter i bremseklossen. Den har en tendens til å falle av når man tar ut sensoren. Uten den vil ikke sensoren fungere og lampa vil lyse.
jensemann23 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 hva er vitsen med den slitasjevarsleren egentlig? Bare tull spør du meg. Trenger ikke være rakettforsker for å se om bremseklossene er slitt eller ikke. Tar 5 sekunder å se etter.
Bjørn 320 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 hva er vitsen med den slitasjevarsleren egentlig? Bare tull spør du meg. Trenger ikke være rakettforsker for å se om bremseklossene er slitt eller ikke. Tar 5 sekunder å se etter. For folk som er bittelitt interesserte i bil så er det ingen problem...men dei fleste sjåførane rundt omkring i Norge og verden ser på bilen som kun eit framkomstmiddel, og anar knapt kva ein bremsekloss er....
Bmwfanatic Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 men da kan jo svaland som tydligvis er litt kyndig trygt ta ut pæra.. hehe
Bjørn 320 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 men da kan jo svaland som tydligvis er litt kyndig trygt ta ut pæra.. hehe Evt. berre skifte sensoren, og neste gang bytte klossane før sensoren løyser ut? Det er nok enklare
jensemann23 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 sensoren løser ut når klossene er halvslitt... Kan kjøre et år eller 2 med lysende lampe
-Shark- Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Sensoren, gir signal til lampa når klossene er så slitt at slitasjevarsleren får jord gjennom skiva. På min E36- manglet det slitasjevarsler når jeg kjøpte den. Byttet skiver,klosser og satt på en slitasjevarsler forran- da sluttet lampa og lyse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå