Gå til innhold

hjelp til demontering av dørtrekk?


Anbefalte innlegg

Hei, eg har ein -97 mod E39 - 523i

Eg vil demontere dørtrekkene på framdørene for å skifte ut mid høgtalarane med noke litt sterkare, ev kanskje diskant og..

Føler meg gjerne litt grønn no, men er det noken som kan forklare meg korleis eg får demontert dørtrekket? eg finner bare ein skrue inni døråpneren, noken seie de berre e å løyse den skruen og dra te i heile dørtrekke, men eg e ikkje så tøff i tryne at eg tørr de, kan vell ødelegge noke då ja?

så noken som har vore borti dette? det er ikkje skruer på undersida av dørtrekket, og det er airbag i dørene..

på forhånd takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eg har ein -97 mod E39 - 523i

Eg vil demontere dørtrekkene på framdørene for å skifte ut mid høgtalarane med noke litt sterkare, ev kanskje diskant og..

Føler meg gjerne litt grønn no, men er det noken som kan forklare meg korleis eg får demontert dørtrekket? eg finner bare ein skrue inni døråpneren, noken seie de berre e å løyse den skruen og dra te i heile dørtrekke, men eg e ikkje så tøff i tryne at eg tørr de, kan vell ødelegge noke då ja?

så noken som har vore borti dette? det er ikkje skruer på undersida av dørtrekket, og det er airbag i dørene..

på forhånd takk;)

Skru ut skruen inne i døråpneren, skru ut den lille skruen i luftinntaket øverst foran på døren.

Det er alt du trenger å skru. Start så gjerne nederst på dørtrekket, og dra utover, slik at alle klipsene løsner rundt det hele. Kjør ned vinduet, og ta tak øverst, fremst på dørtrekket og dra ca 2 cm ut i hele øvre kant.

Da skal det bare være å løfte opp trekket fra det store klipset i midten, som sitter rett inn for "armstøtte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...