Gå til innhold

Video med lyd av Biltema olje på M50B20 (6000 km)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttemotor gått snart 200.

Lyd i løftere begynte med Fina LL98...

Og til de som ennå tviler kan jeg fortelle at dette var en "god" start på en motor som forøvrig er tipp-topp...

Legger inn ny video når jeg får byttet til Castrol.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Litt usikker på hva du mener med respons men det youtube klippet, tikket det litt. Usikker på hva annen olje gjør med det men vet at f,eks qmi bedrer slik tikking i noen tilfeller. Er det test med forsjellige oljer du gjør J. Hofstad?

Skrevet

Inge Tema olje kommer på min motor av "prinsipp". Men kan ikke ha store formeningen om videosnutten før jeg har samme motor med annen olje.

Skrevet

De har jo forskjellige oljekvaliteter på biltema da, er det den billigeste??

F.eks er de billige viskerbladene der ræva, men "premium" viskerbladene anbefaler jeg til alle..

Skrevet

Tidliger hadde jeg en BMW M50B20.....kjørte med Castrol 0W40 lenge.....tenkte jeg skulle prøve biltema olje ....kjørte på med 5W40 fra biltema...bilen begynte ikke lenge etterpå og tikke mer under oppstart og til og med når bilen var varm - noe den aldri hadde gjort med castrol olje. Så de som sverger til at biltema olje er like bra som noe annen olje.....den har ikke overbevist meg..

Skrevet

Motoren begynte å rasle ved oppstart etter å ha kjørt noen skift med den Fina oljen som har vært diskutert her inne.

Tenkte at jeg skulle teste effekten på BT oljen (syntet 5w-50), og har kjørt ca 6000 km med den, og når høres det ut som motoren er fri for olje når jeg starter den....

Går opptil et halvt minutt før den roer seg.

Mulig det ikke kommer frem så godt på videoen hvilket spetakkel det er.

Så skal jeg helle av den driten og ha på Castrol og ta opp en ny video av kaldstart.

Skrevet

Etter forrige oljeskift av forrige eier begynte bilen å tikke så smått på kald motor. M50b20.

Tidligere har den gått på mobil1 10w40, så tenkte på å ha på igjen det.

Gler meg _virkelig_ å høre om det hjelper med castrol!! Bra iniativ!

Skrevet

Alt mekanisk er i orden på motoren så det er ikke derfor den høres ut til å starte uten smurning.

Sier ikke at man SKAL bruke Castrol, men vi bruker smøremidler derfra på jobb.

Finnes andre alternativer.

Kan skrive litt mer utfyllende etter treffet i dag.

Skrevet

Det er stor kvalitet forskjell på oljer,ikke på selve oljen men på dyre tilsetningstoffer den dyrere oljen inneholder,den dyre oljen beholder smøreegenskapene og renser helt til den blir skiftet,billigoljen har ikke denne egenskapen og må skiftes oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...