maurtin Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 hører godt den tikkingen egentlig. Har samme lyden på iskald motor. Når skal du skifte olje?
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Har mulighet til å bruke verkstedet jeg jobber på om Tirsdagskveldene. Spørs om jeg rekker bytte denne Tirdagen da jeg må demontere en motor. Men tror jeg skal prøve å få til bedre lyd på en video fordi det er ikke bare tikking..... Høres ut som hele toppen går uten smurning første 5-6 sekundene, og etter den verste slåingen begynner tikking som gir seg etter ca 30 sekunder...
Frode H. Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Det hadde vært artig og hørt samme motor med 10W40 delsyntetisk fra en anerkjent produsent, som er en flott olje for denne motoren.
Sir Hofstad Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Skrevet Mars 22, 2008 Hadde en innom på verkstedet mitt,det forrige, med en slik M50 gått nesten 400 som gikk dritfint. Han brukte Valvoline delsyntetisk. Denne tråden var ikke for å disse BT oljen, men kanskje mer vise at M50 trenger noe annet. Grunnen til jeg mener Castrol er bra er fordi vi benytter merket på jobb, og jeg vet hva de tilsetter oljene. Merker flere ganger i uken ved service på biler hvordan motorer går etter skifte til Castrol, enten det er "dyr" SLX eller rimeligere oljer som Protection.
tomasb Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hadde BT delsyntetisk olje på gamlebilen med M50B20. Etter ca 3000km måtte eg skifte olje igjenn pga av veldiig ventilttikking. Kjørte etter oljeskift (med castrol olje fullsyntetisk) ca 300km, og nesten all ventiltikking var vekke. Det var siste gang eg prøvde å bruke litt billigere olje på BMWene mine!
ehrnst Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 jeg har en 318 tds som rakler noe jævlig under oppstart, noe å frykte eller bare diesel? hehe Går på castrol magnatech
Roar 525 Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hei jeg har kjørt 110000 km med biltema helsyntetisk på min 525 93 mod har ingen ulyder og ikke olje forbruk km stand er 205000 km
maurtin Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Skjer det noe her? Skal til å bytte olje selv så tenkte å sko meg på andres erfaringer!
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Prioriterer 325en i forhold til gatebiltreff i slutten av måneden. Men skal ta opp en bedre video slik motor er nå, og skifte. Uansett trør du ikke feil med ordentlig olje fra en annerkjent produsent.
crazy2be Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 he dårli erfaring me shell olje, bjønde å tikke me engong ej skifta til de
NiFtY Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 bumper denne opp litt, fortsatt spent på å høre forskjell:)
Sir Hofstad Skrevet April 11, 2008 Forfatter Skrevet April 11, 2008 J. Hofstad skrev: Prioriterer 325en i forhold til gatebiltreff i slutten av måneden.Men skal ta opp en bedre video slik motor er nå, og skifte. Uansett trør du ikke feil med ordentlig olje fra en annerkjent produsent. Jobber med bil hele dagen, og har bare Tirsdagskvelder tilgjengelig for å skru osv. Og prioritert er som nevnt 325en, selv om det er ut som den ikke blir 100% før treff. Kan nevne at jeg vil kjøre en dieselrens før skifte.
Bjørn 320 Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 crazy2be skrev: he dårli erfaring me shell olje, bjønde å tikke me engong ej skifta til de Er nok mange som har dårleg erfaring med Shell Men...snakk norsk!!
Sir Hofstad Skrevet April 11, 2008 Forfatter Skrevet April 11, 2008 crazy2be skrev: he dårli erfaring me shell olje, bjønde å tikke me engong ej skifta til de Har du egen tråd på caben? Så spennende ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå