cazber Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Ryggelyset mitt virker ikke, men pærene er ok. Sjekket med et multimeter, men det kommer ikke støm på kontaktene bak, når bilen settes i revers. Er det en ryggelys kontakt som er enkel å skifte, eller bør jeg ha den på verksted for dette problemet ?
Bjørn 320 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Hadde samme problem med min, då var det brytaren som står på girkassen som var kaputt...
cazber Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Skrevet Mars 16, 2008 Hadde samme problem med min, då var det brytaren som står på girkassen som var kaputt... Er den vanskelig å skifte ? Kommer jeg til den fra girspaken inne i bilen, eller må jeg under ?
Bjørn 320 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 På E36 320i er det i allfall lett...men må under bilen. Berre å nappe av ledningen og skru ut med ein fastnøkkel...
cazber Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Skrevet Mars 16, 2008 Ok. Det er da sikkert ikke så forskjellig på min E39, men da tar det sikkert heller ikke så lang tid på verksted. Skal også skifte bremseskivene foran, så da tror jeg de får ta dette samtidig.
Bjørn 320 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Nei da, kjapt gjort. Brukte kanskje 10 minutt på min, er sikkert ikkje verre der
Bonden Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 På E39 er det mere vanlig med ledningsbrudd i bakluke gjenomføring en feil på ryggelysbryter.mangler du andre lys eller fungsjoner i bakluke ? .
cazber Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Skrevet Mars 16, 2008 På E39 er det mere vanlig med ledningsbrudd i bakluke gjenomføring en feil på ryggelysbryter.mangler du andre lys eller fungsjoner i bakluke ? . Nei. Allt annet bak virker som det skal. Håper det bare er bryteren (hvis den ikke er så allt for dyr). Fikk dessuten en EU anmerking på blinklysindikatorene, som ikke virker. Trodde ikke det hadde noe å si. Synes det var greit at de ikke virket. Slipper den tikke lyden:)
-Shark- Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Selv hadde jeg leldningbrudd på min 3 serie. Mange biler med koffertlokk- får ledningene en knekk på seg hver gang man lukker igjen kofferlokket. Selv løste jeg det med noen ekstra forsterkninger med teip og legge ledningen godt slik at den ikke kom i klem. Sjekk om det er noen ledningbrudd før du bestiller en ryggelysbryter da.
cazber Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Skrevet Mars 16, 2008 Takker for alle svar. Når det gjelder ledningsbrudd, så tror jeg ikke det er det, da ledningene på E39 ikke går via koffertlokket (kun skiltlys, men de virker). Baklyktene står på siden av koffertlokket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå