LarsFromasj Skrevet Mars 16, 2008 Share Skrevet Mars 16, 2008 Hei! Hva er forskjellen på et ledningsnett fra f.eks. E30 M3 og 325? Trenger nytt ledningsnett til bilen og vurderer derfor 325 nett da det sansynligvis er lettere å få tak i. Begge bilene har vel batteriet bak også. Hvordan er det med ekstrautstyr? Har alle ledningsnett uttak til f.eks. soltak, el.speil, sentrallås etc. men at kontaktene ikke er i bruk på biler uten dette utstyret? Så om jeg får tak i et basic 325 nett kan jeg likevel koble opp ting som tidligere nevnt? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Mars 16, 2008 Share Skrevet Mars 16, 2008 M3 har eget ledningsnett. 320i/325i med ABS før facelift blir vel det som ligner mest. Ledningsnett for ekstrautstyr er seperat (for 4-syl. også ABS). Den åpenbare forskjellen mellom M20 og S14 er oljetemp, men det kan også være forskjell på ABS. Se på et elskjema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet April 6, 2008 Forfatter Share Skrevet April 6, 2008 Grunnen til at jeg spør er at ledningsnettet som sitter i bilen allerede har så mye hjemmemekk etter en alarmmontasje, pluss en del andre greier, at jeg ønsker å montere et nytt og strøkent et. I bilen sitter det en S50B30 motor, så et ledningsnett fra en 325 vil jeg vel tro at bør passe greit i bilen da det allikevel må bli litt omkoblinger forran i motorkontakten. Hvordan er det med takluke, er dette også et eget lite ledningsnett koblet innpå hovednettet m/ kontakt, eller er det en del av hovednettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Med forbehold om ABS og naturligvis oljetemp., vil det nok passe bra. Ekstrautstyr, som f.eks el.soltak, kobles til SA-kontakten nede til venstre i førerfotrommet. Nok en gang: se på et el.skjema! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå