Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiheihallå!

har fått et ørlite problem med min bmw, 520i 1996 modell!

Den har begynt å bruke kjølevæske i det siste, og nålen på tempmåleren går plutselig opp til rødt, blir der et par sekunder for så å gå tilbake til normal igjen, og jeg får ikke varme i klimaanlegget før nålen er på vei fra rødt tilbake til normal temp igjen! noen som har peil? kan det være vannpumpa som har gått til heden? elr er det noe me termostaten, elr bare en lekkasje?

og en ting til, kan man finne ut om det er noe galt med toppen ved å ta en diagnosetest?

Neocon

Skrevet

En diagnose test kan ikke gi svar på mekaniske problemer ,men hvis du har giver feil/signal feil kan dette komme frem.Sjek om du har utvendige lekasjer ,dette tyder på mangel av frostveske da får du luftlommer opp i varme app og derav vekslende tempratur.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at man må fylle på 1/2-1 liter kjøleveske mellom servicene uten at det synes utvendig på motor. se alikevel etter om det ligger grønne avleiringer under vannpume /termostathus et vanlig sted for litt svetting.

Skrevet

er det jeg frykter mest, mn den har ikke brukt noe olje siden jeg kjøpte den den! håpe bare det er en lekkasje en plass...

Skrevet

leverte den på emm sport i trondheim, og de trykktesta anlegget og fant ut at det var lekkasje i vannpumpa, så nå er den byttet å bila oppfører seg normalt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...